• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hallå där nere på Sveriges framsida, ser varje dag på TV:ns väder och får den uppfatt

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Hallå där nere på Sveriges framsida, (hmmmr Göteborg )ser varje dag på TV:ns väder och får den uppfattningen att ni är hårt drabbade,
I kväll var det återigen hård vind/ stormvarning,
Verkar vara återkommande att det är stormvarning och all väders elände hos er, förstår att ni längtar till våren och sommaren !
:swoon:
Har det blivit sämre eller?
Å andra sidan så har vi här uppe i "mellan Sverige", slut på våra vintrar, det är mest "Stockholmsväder" nu för tiden, Kallt, Snöar, regnar, varmt, Kallt, Snöar, regnar, varmt, så där håller det på, härom sistens kom det 2 dm snö å då gav jag faan i att skotta, gjorde en gång till garaget och sedan till bilen, såg inte trevligt ut men å andra sidan, efter fyra dagar var det barmark igen!
:yes:
Hur upplever ni årets vinter ute i övriga landet ?
Lennart HBK/ 651

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Hallå där nere på Sveriges framsida, ser varje dag på TV:ns väder och får den upp

Ja här nere i Småland har det varit mildare än jag någonsin varit med om. Man har ju bara gått och väntat på att vintern skall komma men nej då, enbart regn och rusk.:swoon:

Mvh Per

F

F.d. 1082

Guest
Sv: Hallå där nere på Sveriges framsida, ser varje dag på TV:ns väder och får den upp

Det verkar som ni fått det vädret som vi hade här för ex antal år sedan.

Lennart.

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Vi trodde inte våra ögon kl 19:30 i kväll.
Då vräkte det ner med sånt där lappmögel.
Fy f-n tänkte jag ska det bli vinter nu när det blommar för fullt i rabatterna.
Just nu skiner månen från klar himmel och snön är borta.
Det har slutat blåsa oxå, i alla fall med full styrka.

Nu får vi se vem som vinner på TV4

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024

Här har vinden mojnat mycket från stormbyar till frisk vind.

Detta är den mildaste vinter vi har upplevt. Så tidigt har det aldrig blommat i rabatterna någonsin. Härligt om det blir en tidig vår.

Just nu har vi 4 plusgrader och upphåll, så då gäller det att passa på att ta hundrundan.

Hälsningar

Marie

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

NU rycker det i husbilsnerverna, både folket och bilar står och hoppar av förväntan och otålighet.

/Bosse

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025

Tanken var att starta HUSBILSSÄSONGEN med helg i Hunnebostrand som är vår pärla men det blåser för mycket, så vi väntar tills nästa helg då blir det Vasaloppet istället. OBS på publikplats.

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024

Vadååå ? Kingen ! äree snö du kallar för lappmögel?
Tänk när snön ligger vit på taken och endast jycken och jag är vaken, förr så knastrade det under skorna (kallt) när vi gick kvällspromenaden,:)

Men Okey då, lite grus har väl fruset till i kväll varav lite annorlunda "knaster",
Idag var det 8 (åtta) grader varmt på f.m. in med kupé värmaren luftade Vinterdäcken, började att göra i ordning husbilen HÄR skall snart åkas,

Jycken är som sagt var rastad, :mcride:Sov gott.

F

F.d. 6238

Guest

Tack, vi har det jävl--- bra. I skrivande stund så blåser det av hel---. Men vi bor ju högst uppe på berget, så det är väl inget annat att vänta.

Varje gång jag går min morgonpromenad så är det väldigt svårt att gå emot vinden. Emellertid så väger jag inte så mycket (skryt) så att det blir att "trippa" emot vinden. Sedan när jag gått cirka meter så går jag ner till höger och kommer ner i en sänka och då är det helt plötsligt vindstilla.

Nej, vädret har varit ganska blaha blaha. Jag satte på vinterdäck (på bilen alltså) med dubb och det gjorde jag egentligen bara för att försäkra oss att vi kunde åka till Kaxholmen på nyår.
Och det gick ju bra. Sedan har det regnat och regnat o regnat o and so on.

Och BLÅST. Så nu sitter man i lägenheten och längtar ut. Och om det inte vore så att min Favorithustru skall fylla år så skulle vi varit ute i busken igår. Vi skall fira hennes Årsdag imorgon och på Söndag. Sedan skall vi kolla på vädret och vilket väder det än blir så kommer vi att åka ut med bilen.

Kanske kommer vi att tracka några grannar i vår närhet. Ätran ligger risigt till.
HUBBE!
Är DU DÄR?? Var lugn, jag kommer att ringa dig innan så att Du hinner att rulla ut Röda Mattan.
Ja, tack för att du frågade men så ser det ut just nu på Sveriges FRAMSIDA.

Ta de vackert där ute, så ses Vi. hls M o K
:twitcy::twitcy:

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024

Blååååser det inte mest uppe på berget?
:yes:
De e bra Kurt att du bara vänder kappan efter vinden, är för övrigt lite avundsjuk på er som har det lite närmare till Kaxholmen, Ragges och alla träffar i som finns i södra Sverige!
Hälsa och gratulera Monica (Favorithustrun), häftigt att fira henne i två dar,
De e bra att ni klarar er igenom alla stormar på Sveriges framsida !
Hare bra
Lennart

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Här blåser det och jag har aldrig under mina 44 år i Göteborg sett så högt vattenstånd.
Fotbollsplanen där grabbarna tränar står ½m under vatten, ser helt fel ut. Målen ser ut som målen i vattenpolo.

Jag undrar hur det ser ut i centrala Uddevalla, där brukar det vara problem när vattennivån är så här hög.
Uddevalla, hur är läget?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Blåst och regn lockar fram såpdjävulen i mig, så jag stack ju ut med sprayflaskan (med grön såpa i) och fick husbilen tvättad utan större ansträngning, vilket jag gillar för jag är så himla lat!

Jappe

F

F.d. 6238

Guest

Lodjuret;

Tack Kamrat. Monica hälsar tillbaka och tackar. Ja, vi tycker själva att vi är lyckligt lottade som bor här nere. Vi har som Du säger nära till Kontinenten och till Vårat Favoritland Danmark. Vi åkte nere i Europa i många år för att leta efter vårat STÄLLE och vi kunde inte hitta detta.
Vi har åkt cirkus 22000 mil för att försöka hitta detta i Europa. Vi var i Italien, Frankrike, Jugoslavien, Tyskland öst som väst, Ungern, England, Jersey, Belgien, ja jag kan inte glömmaihåg fler ställen just nu.

Vi har faktiskt varit på ön Ven, men då åkte vi Motorcykel med Sidvagn och naturligtvis Bornholm. Ja, Ven var en väldig trevlig upplevelse (fastän att det tillhör Sverige).
Sedan satte vi oss ner för att försöka hitta ett ställe i vårt närområde.

Ådå kom ja att tänka på att jag hade en kompis en gång i tiden som var med i en sånggrupp som hette Scandinavien Five, Han hette Geron (någonting) han hade på den tiden sällskap med Ulla Björkman (Roulettedrottning från Borås, Mamma till Christer Björkman, kan som är bas för melodifestivalen) och Geron frågade mig om vi skulle följa med på en flygtur till Läsö.( Han ville bara förnya sitt flygcertifikat)

Han kunde ju inte veta att jag var flygrädd, så jag sa till honom: De kan la vi ta en annan gång.

Sedan gick det några år och jag hade nästan glömtihåg Läsö. Men senare vi fick för oss att vi skulle testa Läsö och det gjorde vi. Och mötet med Läsö var OTROLIGT.

En sådan underbar Ö, trevliga människor, stränder som är som vilken som helst nere på Kontinenten. Och det som är så bra med Läsö är att dom har samma priser på mat osv året om för att dom tycker inte att ur-invånarna skall betala mer än turisterna. (obs jag skrev inte URINVÅNARNA)
Så summa sumarion så kommer Läsö som nr 1. Bornholm som nr 2 (Bästa stränderna()
och Mollösund som nr 3 (kanske) Marstrand, Öckerö, Hälsö, ?????

Ju mer man reser, dess mindre vet man, (sagt av en mycket känd person --- mig själv---???

Vad blir kontentan av allt detta svammel: Jo, sök i Närområdet, Du kanske är närare ditt Favoritställe än vad Du tror.
Hls från kurt i Monicao Kurt.
:twitcy:

.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Ber om ursäkt för att spåra ur denna tråd men jag kunde inte låta bli att ta upp spåret som Kurt kom in på.
Hittade ett foto på Scandinavian Five.
Kan identifiera Agnetha Munter som sedan gick vidare med Family Four.
Andra från vänster i bakre raden Sven Olsson som bl a jobbade med Povel Ramel (Sven Olssons Trio, vid pianot P Ramel)
Tycker mig känna igen några fler men kommer inte på namnen. Kurt, hette Geron Johansson i efternamn?
Kanske minnesgoda HBK:are kommer på namnen.

Bilagor

• Scandinavian Five.jpg
    Scandinavian Five.jpg
    41,2 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest

Det stämmer precis Robert. Han hette Geron Johansson. En jättetrevlig kille som jag blev kompis med genom mitt jobb. Han hade precis börjar "fuska" med Spelautomater och jag hjälpe Ulla lite grann. Hon hade ju en del Rouletter och Spelautomater.Hls kurt.

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024

De e lugnt Robert,
Kul med ett foto på Scandinavian Five.:music-icon:

Tack för tipsen, Monica o Kurt,
Känns ju jätte bra för oss som bara har utforskat en bråkdel av vårt avlånga land, i o för sig har jag kört som en skottspole upp och ner, tvärs över å fram o tillbaka runt o över Svea rike i mitt tidigare liv, men inte faán han jag med att se någonting! Okey dåå, alla städers stadshotell från insidan dåå,

Därför känns det så skönt med husbilen, tuffa på och stanna där det känns bra.:mh:
Lennart

Toppen