• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Halens camping

F

F.d. 55464

Guest
Är det någon som har varit och har någon erfarenhet om Halens Camping i Blekinge ?:rolleyes: Lurar på att åka dit i påsk .

Senast redigerad av en moderator:

keskendal

HBK Medlem
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: Halens camping

Hej,
vi har varit där många gånger, framför allt på hösten. Det har under flera år varit i stort sett den enda SCR-camping vi besökt. Nu har den visserligen bytt ägare/arrendator men jag kan inte tänka mig att det har någon större betydelse. Det finns ett jättefint elljusspår på några kilometer tvärs över vägen - en härlig promenadväg för hundarna. Dessutom finns det flera andra fina promenadslingor om än kortare. Restaurangen som vanligtvis är öppen måndag till fredag under lunchtid (till 14.00) brukar ha fin mat.
Karin:wink:

F

F.d. 2621

Guest

Halens Camping är nog så bra!

Det som är mindre bra och för mig obegripligt, är hur det över huvud taget "kan vara litet känsligt" att tala om att man besöker en camping.

Lika märkligt är fenomenet att det finns medlemmar, som nästan vill skryta med hur sällan de besökt en camping - i synnerhet en SCR-ansluten.

Jag kan inte finna något officiellt stöd för dessa typer av avståndstagande i klubbens stadgar eller policies. Vi har frihet att välja den typ av ställen och principer att bedriva vårt friluftsliv som passar oss själva. Utan att man ska behöva racka ner på det ena eller andra!

F

F.d. 29911

Guest

Vi står på campingar till ca 80% och övriga ställplatser eller "fricamp"
Det är ett bra beslut för vår del med all den sevice som erbjudes.
Sedan tycker jag inte det är något att skryta med att bara stå på sk ställplatser
och racka ned på de som väljer campingar.
vi skall väl inte stäva efter att bli en klubb bara för ställplatsare och ägare till stora fordon
Storleken har inte alltid så stor betydelse .
Hälsningar HBK 5081

keskendal

HBK Medlem
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025

Hej,
Det var inte min mening att racka ner på campingar och/eller dem som föredrar att stå på camping i stället för ställplats. Vi står ganska ofta på camping, framför allt i Sverige där det ju än så länge är relativt ont om ställplatser. Men vi brukar för det mesta stå på de fristående campingplatserna. Att vi valt göra så är helt enkelt en kostnadsfråga. De flesta SCR-campingar har ett utbud som vi inte efterfrågar, men då blir ju kostnaden därefter. Många fristående campingar är väl så dyra som SCR:s men då har de också ett stort utbud på aktiviteter, som vi inte anser oss behöva. Därför blir det helst ställplats (framför allt utomlands), men också billiga små campingar med basutbud. En av våra favoriter är för övrigt Seglora camping, dit vi mer än gärna återvänder liksom vi gör till Halen.
Karin;)

F

F.d. 9142

Guest

Hej på er.
Har varit ganska mycket på denna camping både vår och höst.
Den förra värden var mycket trevlig och generös med sitt vetande om camping.
OM jag inte minns fel så kan man bada bastu i service byggnaden.

Kan vissa vårar vara lite besvär med GÄSS de skiter mer än dom äter:wub:.
Hoppas att ni får en trevlig påsk själva ska vi till Löderups sandstrand camping M12 i campingkatalogen.

Hälsningar
Tödde o Mödde

F

F.d. 55464

Guest

Keskendal,jag uppfattar verkligen inte att du rackar ner på något eller någon.Vi gör precis som ni när det gäller camping och ställplatser. Vi är inte låsta för något alternativ. Däremot tycker jag om ditt och andras svar på min fråga. Glad Påsk på Er alla som läser detta :yes:Gässen får vi väl skita i, dom har väl sina behov att sköta ?

Senast redigerad av en moderator:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Halen återvänder vi ofta till. Finns som tidigare beskrivits många vandringsstråk och slingor. Vill man gå längre kan man vandra runt sjön eller ge sig av på Skåneleden som passerar campingen. Det är också mycket fina kanotvatten för den som vill paddla. Uthyrning av kanot finns på platsen.

Krister N

MarJan

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7616
Medlemskap
2023

Hej. det är väl bra att kunna välja det som känns bäst. Ibland använder vi quick-stop, det går lika bra som att stå vid vägkanten.
Glad Påsk på er alla.:wub:

Toppen