• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hajtorp

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025
Sv: Hajtorp

Ja vi var där förra året.
Det brukar vara många lokala försäljare.
Sen är det pub och dans i ladan på kvällen.
Det finns en ställplatz där men man får boka i förväg.
Men det brukar gå bra att stå över natt på parkeringen om det inte har regnat för mycket.

Sten-Åke

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Töreboda - Skördefest i Hajstorp vid Göta kanal

Du kan prata med Bönderna i området, så gjorde jag och fick en toppenfin plats att stå på. Kostnad 50:- och en mycket trevlig o härlig pratstund med ägaren till gården.
El ingick i priset, du hinner ju ändå inte förbruka någon mängd.
Tyvärr så minns jag inte namnet på Gården, men jag har lovats att få stå där varje gång jag besöker Skördefesten. Gångavstånd på ca 10 - 15 minuter, men ta med en lampa för det blir mörkt i september.
Lycka till fra han Tant Sture

Tant Sture

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Hallå Lundsholm. Se bara upp så du inte blir akterseglad i Sjötorp.
Vi var i Lyrestad för ett par år sedan, fick på fredagskvällen höra att båt avgick till Hajstorp någon gång lördag förmiddag. Inte fasen såg vi någon båt inte, det blev att ta Husbilen till Hajstorp vilket tar ca 15 - 20 minuter. Där var den riktiga festen.
I Sjötorp har jag aldrig stannat vid skördefesten, så där har jag ingen info att komma med. Däremot kan jag rekommendera Hajstorp, man står på en åker eller som jag hos en Bonde i närheten. Annars är ju Töreboda en bra plats, Båttur till Hajstorp och Marshaller hela vägen denna sträcka (ca 3 km) Båt går varje timma, kolla på adressen som är upplagd.
Med vänlig hälsning Tant Sture

Toppen