• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hade vi bra rabatt på däck ??

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag har för mej att jag läste under förmåner och rabatter att vi hade bra rabatt på däck och det även personbilsdäck men jag hittar inte detta inlägg just nu .
Skall man ha med någon typ av kvittens/utskrift .
Tror det var 42% på Nokiandäck bland annat .

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Hade vi bra rabatt på däck ??

Hej Bengt-Åke. Tala med Kim på Vianor i Falköping tel. 0515-13390. Hälsningar Göran Hellman

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Då vara jag och frågade på pris på mina personbilsdäck : Nokian Hakka Black 255/35-19 och frågade vad dom kostade och jag sa att vi skulle få 42% i rabatt på husbilsklubben.se .
Då ville dom ha 5500:-/st för att kunna lämna 42% i rabatt. Dom verkar aldrig köra med ordinariepris och har man inte det är det ju svårt att kunna räkna ut rabatten.

Det är dessa däcken: 255/35-19 NOKIAN Z-LINE/HAKKA BLACK YR - Däck och fälgar billigt online till bra pris pÃ¥ nätet » Bildäck

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Antingen 3.190 kr/st på Vianor efter en rabatt på 42% eller 1.500 kr/st till ordinarie pris och inkl frakt hem till dörren ?

En skillnad på 6.760 kr för att köpa 4 nya däck… Så gott kaffe har dom inte hos gummigubben. Även om montering och balansering skulle ingå hos Vianor så är det en sjuk prisskillnad.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, bara tanken på att de kan lämna 42% rabatt till vissa väldigt särskilt utvalda kunder borde väl väcka en fråga om överpriser från början. Men när det priset man då kommer ner i ändå verkar vara en väldigt bra bit i överkant, och även om argumentet då ofta är att servicen vid problem ligger "runt hörnet". Men, och särskilt med en husbil, hur ofta är man i hemmatrakterna när man får strul med däcken.

Om det däremot skulle strula redan vid monteringen av internetdäck så är det ingen svårt att få det tillrättat heller. Men nya kvalitetsdäck från kända fabrikat är det nog sällan fel på nu för tiden.

Är man ute och åker och själv förstör ett däck som måste bytas akut, så blir man väl lika tom i plånboken antingen det trasiga däcket kommer från internet eller den lokala däcksfirman.

M.v.h. JANKRO.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Det finns inte en svensk handlare som är billigare än näthandeln på märkesdäck. Procentuellt kan nog rabatterna vara högre hos vissa i Sverige men det är helt ovidkommande eftersom det är utgångspriset som styr. Skall man köpa billigare däck så är det nätet som gäller.

Bennie

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

För dessa däck 225/75-16 Michelin Agilis Camping 116Q betalade vi för 2 stycken 4789:- alltså för ett däck 2394:50 priserna är inkl. moms så klart.
Monterat, balanserat och klart blev priset 5205:- och det priset klagar inte vi på. Detta var hos Vianor i Borås.

S

Sören-6830

Guest

Lite billigare är det i Tyskland.
Hos grannen till N+B, Hermann J Schuh, betalade vi i höstas € 360,05 för samma däck (2 st), monterat och balanserat.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

För dessa däck 225/75-16 Michelin Agilis Camping 116Q betalade vi för 2 stycken 4789:- alltså för ett däck 2394:50 priserna är inkl. moms så klart.
Monterat, balanserat och klart blev priset 5205:- och det priset klagar inte vi på. Detta var hos Vianor i Borås.

Exakt samma däck fast monterade och balanserade hos Euromaster i Borås istället kostar 3838:- för båda.
Det är 1367:- billigare. Drygt 25%...

Det är sannerligen en utmaning att köpa däck.

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Hej
Jag kollade med "min" däckhandlare här i Neuenhagen och där kostar de utan några extra rabatter € 167,10/st plus € 10 för montage och balansering.
Det blir ju bara 1647 Sek. / hjul.
RADWERK Reifen Räder Werkstatt Neuenhagen bei Berlin
Kan det verkligen vara samma sorts däck?
Det är en onlineshop med filial och verkstad i orten där jag bor.
Mvh. Klas

sonyLT

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024

Billigast jag hittade var på POPGOM. En veckas leverans. Det fungerade perfekt.
Michelin Agilis Camping CP 225/75 R16 116Q 1609 kr st plus frakt 49 kr Miljöavgift 20 kr per däck . Montering tillkommer

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Ja det tillkommer 235:-/däck för montering, 20:-/däck i miljöavgift och 49:-/däck i frakt.

Så 1.919:- per st klart på bilen.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Ja det tillkommer montering och balansering, men hos de seriösa småverkstäderna som lägger om däck som man själv har köpt, och t.o.m. fått levererade direkt till firman så man själv inte behöver ta i dem.
På rätt firma kan man kan komma undan med 100:- på plåtfälg, och kanske 130:- på aluminiumfälg.
Vet eller hittar man en bra liten firma så sitter det nya ventiler på fälgarna när man hämtar däcken. Har man förstärkta ventiler kan man säga till att de bara byter backventilen eller inget, eller förhandla sig till fyra nya förstärkta, som man då får betala några extra tjugor för.

M.v.h. JANKRO.

jan-olof

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6186
Medlemskap
2024

Kolla att det inte är gamla däck då däck är färskvara
det är kanske gamla som dom kan sälja billigare
mvh jan-olof

Punx8

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021

Och detta påstående stämmer år 2016? Är det inte från 60 - talet? Som jag kan läsa mig till så är bara däcken förvarade mörkt och svalt som jag tror dom flesta däckhandlare har koll på, dvs dom lagrar väl knappast dom ute i solljus? så har tester gjorts på nya vinterdäck som legat i 3 år och nytillverkade med exakt samma resultat, däremot riskerar man ju att få en "gammal" mönstertyp, om ny modell kommit vill säga..

Toppen