• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

(H)Julen i Iberia!!!

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Förra Julen befann vi oss på Bahia Camping i Santa Pola. Tre veckor (Jul, Nyår och Trettonhelg) 3000:- spänn!! Kostsamt, tycker jag som har en bil som är utrustad för frikamping. Måste även säga att vi hade det väldigt tevligt där!
Men denna vintern tänkte vi försöka hitta något annat. Minst lika trevligt. Gärna i Portugallien!
Är det någon i HBK (inte Halmstad BollKlubb) som kan tipsa om dylikt? Ställplats, kamping eller frikamping över Jul & Nyår i Portugal (eller dess närhet)? Gärna i glada vänners lag!!!
Just nu befinner vi oss strax väster om Almeria. Idag är det den siste november, så jag hoppas på många positiva svar de närmaste 3½ veckorna!
M.V.H. Jack43
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.018
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: (H)Julen i Iberia!!!

Förra Julen befann vi oss på Bahia Camping i Santa Pola. Tre veckor (Jul, Nyår och Trettonhelg) 3000:- spänn!! Kostsamt, tycker jag som har en bil som är utrustad för frikamping. Måste även säga att vi hade det väldigt tevligt där!
Men denna vintern tänkte vi försöka hitta något annat. Minst lika trevligt. Gärna i Portugallien!
Är det någon i HBK (inte Halmstad BollKlubb) som kan tipsa om dylikt? Ställplats, kamping eller frikamping över Jul & Nyår i Portugal (eller dess närhet)? Gärna i glada vänners lag!!!
Just nu befinner vi oss strax väster om Almeria. Idag är det den siste november, så jag hoppas på många positiva svar de närmaste 3½ veckorna!
M.V.H. Jack43

Personligen tillbringar vi gärna jul & nyår i Albufeira på ställplatsen vid fotbollsstadion där både dragspel o gitarr brukar leda allsången. I år, liksom de två senaste jularna, kommer vi dock att vara i Marocko helt utan julbestyr så när som på en "Jansson" och lite sill!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: (H)Julen i Iberia!!!

Vi tillbringade 3 månader i Falesia, den 3 år gamla ställplatsen 500 meter från stranden (5 km lång). Gillar ni långa strandpromenader, närhet till bra service (dusch, tvätt, el, vatten, tömning) och allt för 6€ + 3€ (förra årets priser), då har ni kommit rätt. Har ni cyklar, då är det bara 7-9 km till Albufeira, restauranger, Lidl, Aldi, Continente, m.m.. Vi trivdes i Falesia och cyklade in till stan då och då... Fråga gärna mer om ni fastnar för Falesia!
 
Toppen