• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hämtning av ny husbil. En positiv upplevelse

F

F.d. 30007

Guest
Sv: Hämtning av ny husbil. En positiv upplevelse

Hej alla vänner!
Har köpt en ny Eriba på husbilslandet och har bara positivt att säga om all personal både före och efter affären när man påpekar något för Niclas så säger han att det måste vi fixa då känner man trygghet tänk om alla bilhandlare var sådana.
Med vänlig hälsning,.
Lennart Persson

F

F.d. 53012

Guest

Djupt imponerad bara hoppas att fler väljer dom pga av den servicen så kan dom andra dåliga lägga ner. Grattis. Att skinnklädsel i en Nevis är skaiskinn (plast) är ju rent för jävligt vilket säljaren vet men begriper inte bättre tydligen.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Då är det annat med Autohallen i Lomma. Köpten en Mc Louis Nevis -12 med skinnklädsel som tillval. Efter ett tag upptäckte vi att det inte var skinn.
Döm om min förvåning när "säljaren" talar om för oss att han aldrig talat om för oss att det skulle vara ÄKTA SKINN ??? Vi känner oss lurade trodde det var högre moral hos en auktoriserad firma.

Trist att bli rent lurad. Kräv byte av klädsel till äkta skinn (det går och kostar ca 20 tkr)
Om du inte får rätt så rekomenderas en KO anmälan.
Detta är typiskt sådant som händer med skojar handlare men aldrig med "min" handlare Husbilslandet.

Jag har nu kört min bil ca 500 mil och allt är toppen. Det tar en stund att lära sig alla prylarna men nu börjar jag få häng på det mesta. Några saker att notera är att det var lagom med 240w solpanel. Efter att ha dragit ur batteribanken med till ca 60% under kväll
och natt. (omvandlare till 230 käkar strom som en hungrig dobberman) så var nivån tillbaka på 100% redan mitt på dagen följande dag. (det var sol). Webastovärmare är bra och spara mycket dyr gasol men bullrar litet mer samt luktar litet. Försiktighet vid bruk på trånga ställplatser bör nog iaktagas för att inte belasta grannsämjan i onödan.
Gasolomkopplare är toppen och räddar från oplannerade utomhusbesök nattetid i regn och rusk. (värd sitt pris:))

LED lampor och TV verkar fungera utan energi. Dessa prylar fungerar på en magiskt låg förbrukningsnivå och jag förstår inte hur jag klarat mig utan.

190 l kylskåp och garage har en sak gemensamt. De upplevs som jättestora när man köper bilen men av någon mystisk orsak krymper de efter leverans och har en tendens att alltid vara nästan fulla med nyttiga saker:).

F

F.d. 55397

Guest

Kan bara hålla med. Husbilslandet är kanon att vara kund hos. Jonas och hela gänget är superprofessionella o genomtrevliga. Aldrig några problem.:yes:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Trist att bli rent lurad. Kräv byte av klädsel till äkta skinn (det går och kostar ca 20 tkr)
Om du inte får rätt så rekomenderas en KO anmälan.
Detta är typiskt sådant som händer med skojar handlare men aldrig med "min" handlare Husbilslandet.

Jag har nu kört min bil ca 500 mil och allt är toppen. Det tar en stund att lära sig alla prylarna men nu börjar jag få häng på det mesta. Några saker att notera är att det var lagom med 240w solpanel. Efter att ha dragit ur batteribanken med till ca 60% under kväll
och natt. (omvandlare till 230 käkar strom som en hungrig dobberman) så var nivån tillbaka på 100% redan mitt på dagen följande dag. (det var sol). Webastovärmare är bra och spara mycket dyr gasol men bullrar litet mer samt luktar litet. Försiktighet vid bruk på trånga ställplatser bör nog iaktagas för att inte belasta grannsämjan i onödan.
Gasolomkopplare är toppen och räddar från oplannerade utomhusbesök nattetid i regn och rusk. (värd sitt pris:))

LED lampor och TV verkar fungera utan energi. Dessa prylar fungerar på en magiskt låg förbrukningsnivå och jag förstår inte hur jag klarat mig utan.

190 l kylskåp och garage har en sak gemensamt. De upplevs som jättestora när man köper bilen men av någon mystisk orsak krymper de efter leverans och har en tendens att alltid vara nästan fulla med nyttiga saker:).

Vad använder du 230 till?

F

F.d. 24837

Guest

Webastovärmare är bra och spara mycket dyr gasol men bullrar litet mer samt luktar litet.

Nyfiken, vad kostade webastovärmaren inkl installation?
Hur lång blir payoff tiden jämfört med kostnaden för diesel vs gasol?

Senast redigerad av en moderator:

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Vill bara ge en status rapport efter första säsongen med "drömbilen".
1200 mil blev det och många trevliga upplevelser både från långresor till Jämtland och Moseldalen samt ett antal kortare turer i södra sverige. Totalt blev det ca 60 dygn vilket nog är rätt ok utnyttjande för en som fortfarande arbetar.
Har allt fungerat som det skall? Ja i stort så har allt gått helt ok. Några småsaker har blivit garantijusteringar men det var (som vanligt) inget problem utan löstes snabbt i samband med årlig service och fuktkontroll hos min favorithandlare Husbilslandet. Åter igen samma positiva och proffsiga bemötande av Jonas och hans kollegor. Det känns alltid lika trevligt att träffa dessa proffs och ta en kopp kaffe medan man väntar. En ytterligare trevlig sak var att det tankats fullt så resan dit blev nästan gratis. All heder. Orsaken var troligen att ett par för mörka sidorutor skulle bytas på order från fabriken men ändå.. det var snyggt gjort. Nu kvarstår enbart beskitning och en lång väntan på våren. Jag har använt det mesta av semesterdagarna och vill inte köra pärlan i salt så vinter resor får vänta på pensionen och resor till medelhavet.:)
Då skall det bli kul att bo sex månader i drömbilen. Jag blir mycket avundsjuk när jag så här års läser om hur många följer flyttfåglarna mot söder

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Jag har givetvis glömt att lägga upp några bilder på pärlan så här kommer de:D

Bilagor

• IMG_1229.JPG
    IMG_1229.JPG
    6 MB · Visningar: 6
  • IMG_1273.JPG
    IMG_1273.JPG
    5,9 MB · Visningar: 7
  • IMG_1274.JPG
    IMG_1274.JPG
    7,1 MB · Visningar: 8
  • ström.jpg
    ström.jpg
    52,2 KB · Visningar: 7
  • halm.jpg
    halm.jpg
    38,9 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Vi är ännu en i mängden som gör tummen upp för Husbilslandet, Jonas och de övriga. Mycket bra service och diskussionspartner. Vi har precis köpt vår första husbil och har då fått mycket hjälp av Jonas vilken bil som passar oss bäst vilket inte är så enkelt när man inte vet hur man kommer att använda den. Dom visar inga som helst tendenser på att sälja dyrast möjliga bil utan det är viktigast att den passar köparnas behov. Vi tittade förstås på många bilar men det slutade med en Adriatik Corall 660 SL med några år på nacken. Vi fick som många tidigare pratat om mycket bra hjälp med vad som kan tänkas vara bra att utrusta extra med och en rejäl genomgång av bilen vid hämtning. Ska tillbaka nästa vecka för att montera utrustning som var restnoterad när vi hämtade bilen så det blir förhoppningsvis samma positiva upplevelse som andra haft...:):spinny::)

Toppen