• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hör inte hit, men kan drabba alla.

Skabo

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Skulle lika gärna ha rubriken "Systembolagets regler".

Före mig i kön på Systembolaget stod en man (välvårdad i c:a 40 års åldern) som handlat en hel del starkvaror. Inget ovanligt på något sätt.
Dröm om min förvåning när expediten bad tonnårstjejen som var med mannen om leg.:swoon::confused:
Vad menar du sa mannen??? Det är min dotter som som enbart är med för att hjälpa mig att bära.
Svaret blev, "utan leg inga varor" :mad: och så blev det.

KONTENTA: Visst skall man beivra langning, men, hallå Systembolaget. Skulle mannen langat så tror jag han gjort mer diskret.

Kommer alltid att handla ensam, man vet aldrig, tanten kanske glömt legget.;)

/Claes

sören.h

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1289
Medlemskap
2025
Sv: Hör inte hit, men kan drabba alla.

Ok nästa gång jag går till bolaget får jag inte ta med något av mina
barn barn:D
MVH Sören

F

F.d. 11293

Guest

jag har också sett nått liknande, då var det tjej som hade åldern inne och hon hade en vännina som inte höll måttet för åldern, det var ett välldans dividerande vid kassan.

löjligt tycker jag, man måste lite på folk

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det brukar vara populärt att bojkotta bolag som håller på med dumheter......så varför inte bojkotta bolaget:yes:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

jag har också sett nått liknande, då var det tjej som hade åldern inne och hon hade en vännina som inte höll måttet för åldern, det var ett välldans dividerande vid kassan.

löjligt tycker jag, man måste lite på folk

Riktigt så enkelt är det inte, läs denna artikel RättegÃ¥ng mot Systemanställd stoppad - Lund - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt och "Artiklar som berör detta" i spalten till höger. Om inte butiksbiträdet frågar så blir man av med jobbet.

F

F.d. 53078

Guest

Jag kan skicka min 8 åriga grabb till snabbköpet på andra sidan gatan, och köpa en flaska Wiskey, utan att behöva visa leg.
Jag säger bara Dummheter.
Ser man någon alkoholpåverkad så är det Nordbor på semester. Den förbjudna frukten är intressantare.
Här dricker folk mycket måttligare, det måste inte ta slut i flaskan.

F

F.d. 11293

Guest

Riktigt så enkelt är det inte, läs denna artikel RättegÃ¥ng mot Systemanställd stoppad - Lund - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt och "Artiklar som berör detta" i spalten till höger. Om inte butiksbiträdet frågar så blir man av med jobbet.

jag förstår dilemman, men återigen , om nu hon som var vännina hade stått utanför dörren och väntat, så hade det ju sett riktigt illa ut, i så fall tycker jag att det borde stått en åldersgräns på ytterdörren till systembolaget
:)

Toppen