• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Höja totalvikten

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Jo dels tar tillverkaren ofta betalt för ett nytt underlag ,beloppet varier och kan i vissa fall vara gratis. Sen måste du gör om registreringsbesiktningen hos bilprovningen. Det kostar också några tusen. Men viktigast av allt är att först ta reda på att det går. En del bilar har ett Typgodkännande som inte går att ändra, andra kan ha tekniska begräsningar.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
När jag höjde på min hymer årsm.2010 från 4000 till 4250 så gick den ca 9000kr då fick jag byta fjädrarna fram 5000kr ( jobbet gjorde jag själv) och skaffa ny CoC intyg 3000kr + besiktning ca1000 kr
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.600
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Först kanske du måste göra vissa modifieringar för att bilen ska klara den nya vikten.

Därefter måste du betala för ett intyg som visar att bilen klarar den nya vikten.

Slutligen måste du låta göra en registeringsbesiktning av bilen.

Pålle
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Börja med att fråga den svenska representanten för ditt märke om det är möjligt och i så fall vad intyget kostar.
 

Johan wikström

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Timrå
HBK-Nr
30628
Medlemskap
2024
Jo dels tar tillverkaren ofta betalt för ett nytt underlag ,beloppet varier och kan i vissa fall vara gratis. Sen måste du gör om registreringsbesiktningen hos bilprovningen. Det kostar också några tusen. Men viktigast av allt är att först ta reda på att det går. En del bilar har ett Typgodkännande som inte går att ändra, andra kan ha tekniska begräsningar.
Okej tack då vet jag
 

Johan wikström

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Timrå
HBK-Nr
30628
Medlemskap
2024
Jo dels tar tillverkaren ofta betalt för ett nytt underlag ,beloppet varier och kan i vissa fall vara gratis. Sen måste du gör om registreringsbesiktningen hos bilprovningen. Det kostar också några tusen. Men viktigast av allt är att först ta reda på att det går. En del bilar har ett Typgodkännande som inte går att ändra, andra kan ha tekniska begräsningar.
Okej tack då vet jag
Först kanske du måste göra vissa modifieringar för att bilen ska klara den nya vikten.

Därefter måste du betala för ett intyg som visar att bilen klarar den nya vikten.

Slutligen måste du låta göra en registeringsbesiktning av bilen.

Pålle
Okej tack
 
Toppen