• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Höganäs Hamn

F

F.d. 2591

Guest
Sv: Höganäs Hamn

Tja, vad ska man säga,,,,Har inte nya husbilar både dusch och toalett, eller har dom byggt klädkammare i de nya bilarna. i de flesta av årmodell -04 o fram ett par år finns både dusch och toalett, så varför ska vi behöva det. Det räcker ju med tömmning och vattenpåfyllning så klarar vi oss. Och finns det de, så tycker jag att 100.- per natt är på tok för mycket. Nej återigen bevisar det att kommunerna och hamnarna ej vet vad vi husbilsägare som har dusch ock toa i sina bilar ej behöver den servicen på ställplater.

Stig.B.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55310

Guest

Vi känner till vad som finns för utrustning i husbilar. Att det kommer att kosta ca:100r att stå vid hamnen i Höganäs tycker vi är helt OK.
Var kan vi stå för 100kr med tillgång till service och nära till hamn o centrum. Dessutom får roddföreningen ett tillskott i kassa samt att några ungdommar får lite extrajobb.

F

F.d. 2591

Guest
svar till gynan,,,,,,

Resonerar man som du gör i detta fall, tycker jag verkligen du ska ta in på camping. Då kan du kanske få köpa gatuköks mat också , kanske få tillgång till pool och flipperspel. Men kommer du med en personbil och har med dig fika och slänger sopor, och ev efter att ha flanerat runt i hamnen och suttit och solat och parkerat i flera timmar , så kostar det ingenting. Tycker du det är rätt eller ?
Stig.B.

F

F.d. 8036

Guest

Det är ju bara att differentiera priset. Vill man bara ha tillgång till tömning och vatten kan man ta 50 kr. Vill man också ha koden till Dusch och toalett kostar det 100.
Så kanske alla blir nöjda.

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

När vi husbilsägare rullar in i hamnen med våra dyra ekipage som i de flesta fall inte passar i en parkeringsruta varken längd eller breddmässigt och vill ta del av servicemöjligheterna på platsen till helst ingen kostnad alls binder vi ris till egen rygg.
Det slutar oftast med förbudsskyltar och bommar som sitter på en sådan höjd att bara personbilar kommer in, det blir lätt så att folk tycker att vi är några snåljåpar som bara snyltar.
Med tanke på vad en husbil kostar i inköp och årliga kostnader iform av service, skatt och försäkring anser jag 100 kr vara en försumbar utgift och kan jag dessutom genom detta medverka till att några ungdomar får ett sommarjobb och den lokala roddföreningen får ett tillskott i kassan så är det helt okej för min del.
För min egen del känns det dessutom bättre att sova på en plats om jag vet att jag gjort rätt för mig, i skog och natur känns det okej att stå på någon avstickare men i centrum och hamnar betalar jag gärna för mig för samvetets skull. :)

F

F.d. 29954

Guest

Känner mig lite kluven för alla avgifter.
Det är som med skatter, de blir aldrig nöjda, vi hade ju nästan 90% skatt i vissa fall för inte så länge sedan. Likaså med avgifter, när de väl börjat, så höjer de tills de slår i taket. De som inte vill betala åker till någon annanstans (som undertecknad) och detta av princip, inte ifall avgiften är rimlig. Jag vill klara mig själv och med det jag har i bilen under hela resan, vilket oftast inte är längre än 4 dagar.
Skulle vara roligt höra andras åsikter, gärna utan pajkastning..

B

Boxer

Guest

Probemet är väl att dra fram vatten och avlopp, finns detta så är väl en enkel toalett och dusch inte så svårt att åstadkomma. Att sedan forsla bort skräp och städa området (behövs garanterat) kostar pengar och arbetskraft.
Där kan sedan bilarna stå utan en massa sura miner. Är inte detta värt 100 kr per natt så är det nog inte så stor ide att kämpa för ställplatser. Kommunerna ska fixa allt och gratis ska det vara, vi lär nog aldrig få några ställplatser.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Saken er å finne markedspris, dette styres for stellplatser av beliggenhet og konkuranse. Administrasjon og innkrevning av betalning koster også penger, så er markedsprisen under dette så er det lønnsomt å ikke ta betalt. Pengeautomater er utsatt for innbrudd, manuell betalning koster lønn - elektronisk betalning krever større investeringer.

Pris under 50 pr natt er med tap, 100 gir noe til dekking av investeringer.

F

F.d. 8036

Guest

Det är väl många turistfrämjande åtgärder man gör i olika kommuner utan att man direkt kan räkna hem pengarna igen. Jag kan t.ex. tänka mig att näringsidkarna i och omkring hamnen är glada för alla husbilsturister som kommer dit. Vi brukar t.ex. alltid käka en räkmacka på något av matställena och dricka en pilsner eller 2.
Man handlar kanske något i stan eller lägger pengar på något annat i kommunen när man nu ändå är där.

Toppen