• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hålla sig till ämnet.

A

Argos9595

Guest
Hej.
Hej alla husbilsglada vänner. Ja märker alltför ofta när man är inne på en tråd på ett forum. Ju fler som skriver , ju längre kommer man ifrån ämnet.
är det fler som känner så eller är det bara jag?.

//Magnus

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Hålla sig till ämnet.

Du har helt rätt.
Därför tycker jag att trådskapare oftare skulle avsluta en startad tråd, om den börjar spåra ur.
Bara klicka i menyn och skriva ett sista inlägg med tack för svaren och att tråden stängs.
Nog syndat själv mot detta.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t56021/

Roadglider

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16416

Guest

Forumet blir i alla fall mer lättläst om rubriken stämmer överens med inläggen och lättare att hitta inlägg, om man söker.

Men tydligen inget bra förslag.

F

F.d. 2944

Guest

Med forumerfarenheter sedan 1998 håller jag helt med Arne.
Så har det alltid varit och kommer förmodligen att så förbli.

Jag tror att det ligger i den mänskliga hjärnans struktur att utveckla och vidareutveckla.
Visst far vissa trådar iväg åt, som en del tycker, fel håll medan andra följer den utvecklingen med största intresse.

Det viktigaste för mig i ett forum är att inte begränsa trådarna i onödan, att det är högt till tak, att demokratiska principer gäller, att man är hövliga mot varandra och att moderatorer är ansvarsfulla, mogna och demokratiska personer utan baktankar eller dold agenda.

F

F.d. 16416

Guest

Du har säkert rätt att det alltid varit så.

Tycker dock att trådskaparen mycket väl kan känna ett visst ansvar för sin tråd.
Börjar den vandra bort och handla om andra saker tycker jag att det är bra att man själv avslutar den.

Att skapa nya trådar om det uppkomna stickspåret är ju helt möjligt och kanske tom önskvärt.

Varför säga att det alltid varit så?
Varför inte försöka förbättra? Föredrar det före någon form av likriktning "nedåt" eller så har det alltid varit.

Tycker inte detta är en demokratifråga utan mer en forumteknisk fråga endast för en god koppling mellan rubrik och innehåll.

Med hövlig respekt för dina synpunkter!

Roadglider

F

F.d. 2944

Guest

Mmmm, håller med när det gäller det här att dela upp trådarna.
Visst skulle vi vinna på det i många fall.

F

F.d. 18017

Guest

Visst kan det vara trist när ens fråga kommer bort och istället blir till en annan.
Men att stänga frågan förseglar ju också ödet för frågan och förhindrar att någon faktiskt kan ge ett svar som är relevant.
Dessutom så kanske utsvävningen är väldigt relaterad till vad som redan skrivits och så skulle en ny tråd bli väldigt konstig eftersom man i stort sett har samma grund i diskussionen som i den tråd man "lämnade" och därmed inte får in samma material och kanske också deltagare där.
Så visst kan det bli rörigt men ur kaos kommer kosmos.
Kanske kunde man ha en OT flagga som t.ex trådskaparen kunde sätta och då kunde man se när man är till att läsa om den är relevant och kanske till och med dölja OT inläggen i en tråd om man så önskar.
Frågan är då bara vem som ska tillåtas vara trådpolis, webbarna har nog lite annat å göra än att lusläsa varje tråd efter OT inlägg.

F

F.d. 2944

Guest

Tror att det skulle fungera om man gör som i många andra forum, skiljer på teknisk support och moderatorer.
Medlemmar som övervakar ett fåtal ämnen och där man själv har ett engagemang har ju visat sig fungera på många andra ställen.
Det gäller bara att vaska fram kloka personer som har tiden att engagera sig, sinne för demokratiska principer och en stor portion tålamod.
Ovanstående kan tolkas som en definition på en sund och pigg pensionär, och sådana finns det många av i klubben ;-)))))

F

F.d. 16416

Guest

Tummen!

Ja den bedömningen får ju trådskaparen göra själv.
Avsluta eller inte!
Ville lyfta fram en möjlighet, som finns men som jag nästan aldrig ser utnyttjas.
Har inga mer synpunkter!

Roadglider

Toppen