Det var lite det jag försökte påvisa att det alltid kommer försök att vrida och vända på saker och ta till ytterligheter. Och här har dykt upp allt från drifting till alla möjliga kombinationer där ett undantag eller specifikt fall gör det ena eller andra bättre.
Och om du läser längre upp så tyckte jag att ett däck med 8mm var bättre än ett med 1,6mm
Så kom svaret att hellre ett nytt med 1,6mm än ett väldigt gammalt med 8mm typ
Så ja, det är inte lätt att vara alla till lags
Och nej, jag klarar inte slita ut ett par däck på en säsong, därför blir det samma däck några år för mig
Om du läser mitt inlägg igen, där jag motiverar valet av däcket med 1,6mm mönsterdjup är det ställt utifrån alternativet med ett på tok för gamalt däck men med 8mm mönsterdjup. Ett val jag står fast vid och kan motivera såväl utifrån diskussionen om grepp samt trafiksäkerhet.
Att framföra subtila signaler är hart när omöjligt via skrift. Vissa tolkar så som var avsikten andra inte. Mitt inlägg där jag nämner driftiing innehöll en hel del ironi...
När det gäller ytterligheter är ursprungsfrågan en enda stor ytterlighet (gamalt däck med 8mm mönsterdjup vs. nytt alt. nästan nytt med 1,6mm...). Därav blir svaren och inläggen lätt också ytterligheter. Bra eller dåligt, rätt eller fel kan hända. Men mest ur betraktarens ögon.
Tror, slutligen, inte någon förväntar sig att varken du, jag eller någon annan här, måste vara alla till lags.
Personligen redovisar jag allt som oftast mina egna erfarenheter. I dessa finns sällan några värderingar. Trots det får andra tycka vad de vill. Då erfarenheterna är just ...mina...