• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hätteboda vildmarkscamp

F

F.d. 25282

Guest
Sv: Hätteboda vildmarkscamp

Hej vores familie 4 børn i alderen 6 til 12 år var der for 6 år siden, vi havde nogle fantastiske dag med fred og ro, børnene nød skoven men ikke mindst kanoer, tømmerflåder, og bål i den kulsorte stille nat.
En kæmpe kontrast til storbyernes larm og travlhed.

F

F.d. 53012

Guest

Två gånger mycket sevärt om man tycker om natur ligger i smålands djupa skoga med fin tillgång till fiskevatten och orörd natur ganska många tyska där inte så många husbilar vilket vi uppskattar. Denna del av Sverige är fantastisk och inte så frekent utnyttjad eftersom den ligger lite ifrån turiststråken, och fin närhet till Blekinge som är som en trädgård med vänligt sinnad befolkning. Bra med ställen som inte är sönderbesökta. Kan rekommendera ett besök i Eriksboda också.

Senast redigerad av en moderator:

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024

Jag har inte övernattat där men i samband med ett landsbygdsprojekt som jag jobbade med så besökte jag campingen.
Det ett spännande koncept som man jobbar efter mitt ute i skogen.
Här finns den service som man kan behöva men på ett annat sätt än vad vi är vana vid på SCR campingarna.
Vad jag minns så var denna campingen en av de första vildmarkscampingarna runt i allafall södra Sverige.

Spännande med vårt forum! Måste medge att jag hade aldrig en tanke på Lotta och jag skulle kunna besöka campingen. Nu fick jag en påminnelse om vad vi kan resa till för att uppleva natur och komma till en avslappnad miljö. Inte bara resa till städer och till sandstränderna.

Lotta o Stefan

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Stod där för några år sedan på höstlovet. Campingen var stängd men då jag ringde dit sa föreståndare att "bara kom ni". Hade hela campingen för oss själva några dagar och omgivningarna är helt underbara om man gillar att vara ute i naturen. Drog igång deras vedeldade bastu en kväll som vi förfogade över helt själva, och veden högg vi själv. Vatten pumpade man upp för hand och toaletterna var utedass. Om du förväntar dig SCR-camping blir du besviken, här är det "alternativt och miljövänligt" som gäller till 100%. Pratade en del med föreståndaren och han sa att det var väldigt få svenska campinggäster, 5-10%, mest var det tyskar, holländare och danskar. Där är säkert mycket fint vår och sommar också, men då är man garanterat inte ensam.

F

F.d. 52943

Guest

Vi åker ev dit till helgen om väderprognosen står sig. Tänkte kolla in naturcampingen i Skruv oxå på vägen.

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

Vad där i omkring 2005. Plockade lingon det var vildmarkscamping men bra plats för husbilen.

F

F.d. 53012

Guest

Stod där för några år sedan på höstlovet. Campingen var stängd men då jag ringde dit sa föreståndare att "bara kom ni". Hade hela campingen för oss själva några dagar och omgivningarna är helt underbara om man gillar att vara ute i naturen. Drog igång deras vedeldade bastu en kväll som vi förfogade över helt själva, och veden högg vi själv. Vatten pumpade man upp för hand och toaletterna var utedass. Om du förväntar dig SCR-camping blir du besviken, här är det "alternativt och miljövänligt" som gäller till 100%. Pratade en del med föreståndaren och han sa att det var väldigt få svenska campinggäster, 5-10%, mest var det tyskar, holländare och danskar. Där är säkert mycket fint vår och sommar också, men då är man garanterat inte ensam.
Det är just så här vi använder vår bil till har många smultronställde inprickade och skönt med det lugn som oftast finns där det inte är massa campare.

F

F.d. 52943

Guest

Hätteboda var kanske ingen höjdare med husbil. Trångt och skuggigt - "mitt i skogen".
Skruv däremot är en höjdare! Fenomenalt fint. Bilden i ställplatslistan gör inte platsen rättvisa! Toa, dushar, tömning, öringsfiske för dem som har sådana lustar (fiskekort kanske inte ingår - vet inte), tjusig miljö - allt för en hundring! El går att köpa till för dem som behöver.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen