• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Här har Sverige mycket att lära om tömmning

D

Deleted member 11118

Guest
I Frankrike kan du på massor av ställen tömma ditt spillvatten, toa, sopor. Det finns överallt gratis ställen där du kan tömma. På mackar, ställplatser, i olika byar osv, aldrig några problem. Jag tömmer spillvattnet var dag, gratis.

Vatten kan man få överallt men ibland kostar det någon Euro. Sen är det inte alltid drickvatten du får så man får se upp men skall man bara duscha eller koka vattnet är det inga problem.

Hur många ställen finns det i Sverige där man kan tömma spillvatten och toa utan att ta in på en camping????????

Det vimmlar av husbilar i Frankrike, de är djäkligt många.

F

F.d. 1565

Guest
Sv: Här har Sverige mycket att lära om tömmning

Vad är gratis? Finns det någonting som heter gratis? Om det nu gör det, vem är det i slutänden som ändå får betala? Generation gratis brukar man kalla de unga som laddar ner sina låtar illegalt och som plankar i tunnelbanan, men på detta forum är det precis samma sak.
Aldrig någonstans på något forum, har jag sett så mycket gnälligt folk som här. Kommer absolut inte att förlänga mitt medlemsskap.

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

Vad är gratis? Finns det någonting som heter gratis? Om det nu gör det, vem är det i slutänden som ändå får betala? Generation gratis brukar man kalla de unga som laddar ner sina låtar illegalt och som plankar i tunnelbanan, men på detta forum är det precis samma sak.
Aldrig någonstans på något forum, har jag sett så mycket gnälligt folk som här. Kommer absolut inte att förlänga mitt medlemsskap.

Du kanske kan titta in på forumet som intresserad, för då är det gratis.

Johan K.

T

Teddi

Guest

vetduvad canario,,ja är benägen att hålla med dej,,ock då ska du veta att ja e nog den störste gnällepellen som har vart med,,men du vet hur de e,,man kan inte begära allt för hundra spänn,,de har jag aldrig trott,,ock säkert inte du själv heller,,
men sympatier för mitt evigt gnällande?? de har ja aldrig fått,,man kan inte begära för mycke av 9000 pers,,vi ses vid utgången:D

F

F.d. 52919

Guest

LasseJ! En fundering hur många innevånare och hur stor är ytan Frankrike contra Sverige?

Ulf Th

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
3909
Medlemskap
2025

Hoppas jag inte spårar ur nu, men man slås av olikheten i folktäthet
när man kör genom Europa. Som svar på Grannies undran, se nedanstående
uppgifter. (Ytan är i kvadratkilometer.)

Innevånare per m2.jpg

F

F.d. 2591

Guest

Hej HBK:are

Tycker nog att Sverige inte bara ligger efter vad gäller tömmning, vi ligger efter i allt vad gäller Ställplatser anser jag, ockerpriser på el, påfyllning av vatten på mackarna, de stänger av kranarna där de ej kan bevaka dem, ta hamnarna, de fanns ju innan husbilarna kom. Sedan snackas det om anläggningskostnader,,,,,SKITSNACK, nej överväger att husbilssemestra i norrland alternativt Tyskland, där du betalar för det du använder (dock ej i Norrland ) mycket rättvist. Det lyser dollartecken i ögonen på svenskarna. Har pratat med många tyskar denna sommar angående svenska ställplatser. Vansinniga priser har det blivit tycker de i alla fall vad det gäller el. Tack för ordet , och kör försiktigt.

Hälsn
Stig. B.

D

Deleted member 11118

Guest

Frankrike och Tyskland är så klart mycket större än Sverige och väldigt många fler husbilar finns det så klart. Ska leta upp boken i husbilen för jag kommer just nu inte ihåg vad den heter men den är på några hundra sidor och där kan man läsa var man kan tömma i Frankrike. Gemför det med de c:a 20 som finns i Sverige enligt Kenth.

STIG B du har helt rätt i det du skriver.

H

Husbilgolf

Guest

Möjligt att jag trampar på nån nu, men varje år tar frugan och jag husbilen och kör åtminstone en gång över gränsen och semestrar i Sverige. Grund? Vi tycker Sverige är ett jättefint land att vistas i och vi hittar alltid platser att stå med bilen. Platser för tömmning är inte lika lätt att hitta som i Norge (alla 430 kommuner är pålagde att ha minst en tömmningsplats fast inte alla har!), men man hittar endå med lite hjälp från broschyrer och nätet. Vi har inte hatt disse dåliga erfarenheter jag läser om under denna länken!

Toppen