Ibland får man lust att ge litet ros och inte bara nämna våra leverantörer (husbilshandlarna) när det inte går som vi önskar. Så därför denna ros.
I början på december förra året hittade jag en ny husbil som jag var intreserad av på husbilslandets hemsida. Jag kontaktade då husbilslandet (Jonas) och förhandlingen startade avseende inbytespriser och tillvalsutrustning på den nya bilen.
Efter några mail fram och åter samt något samtal på telefon var vi överens och affären gjordes upp via mail. Mycket smidigt när man jobbar och har många timmars bilresa till handlaren. Jag fick givetvis foton sända på det jag undrade över.
Sedan startade arbetet med att beställa alla saker som jag ville ha monterat i pärlan.
Här visade husbilslandet sin riktigt proffsiga sida. Jag ville ha skinnklädsel i en lagerbil med plysch. Inga problem, Jonas visste på råd och en sadelmakare fixades fram som tillverkade en skinnklädsel till bilen med mitt färg och kvalitetsval. Blev det dyrt och fint undrar ni kanske. Det blev inte dyrare än skinntillvalet från fabriken och jobbet var utsökt gjort så all heder åt den hantverkaren. Vidare ville jag ha ett antal prylar som tillbehör som visade sig vara standard från fabriken. Igen kommer ett mail med påpekande att detta inte behövs och prisavdrag på överenskommit pris. det ger förtroende. Jag är ganska nogran på vad jag vill ha (besvärlig säger sambon ibland) så bland tillbehören fanns saker som inte bara standardmässigt kan skruvas dit av verkstaden.
Nu kom jag i kontakt med nästa proffs dvs verstadskillen. Jag ville ha en webastovärmare som jag ville skulle fungera som jag tyckte var bäst. Nya proffs i arbete och värmaren monterades som jag ville ha den. Extraljusmoteringen krävde säkert också litet hemsmide men det var inget problem på den verkstaden. Jag fick också goda råd som gjorde att jag bytte ut vissa av de tillbehör jag tänkt till sådana som skulle fungera bättre.
Man kan konstatera att man fick tillgång till en diger erfarenhet när man fick med verkstaden att göra. Mycket bra. Man hör ju mycket om hur svårt det är att få kontakt med firmorna efter att kontraktet är påskrivet. Det gäller inte för husbilslandet. Här gäller snabba svar och mail även på kvällstid. Bra service.
Tillslut kom då leveransdagen och pärlan skulle hämtas. Då blev det trevligt bemötande, en nogran genomgång, bra med diesel i tanken ,fylld spolarvätska mm. Som en fin avslutning fick jag en ryggsäck fylld med diverse godsaker om man nu skulle drabbas av hunger på hemresan. Var allt med och fungerar allt som beställt? Ja idag fem dagar senare har jag inte hittat några felfunktioner. Allt som beställt var med och proffsigt monterat. Om man sammanfattar upplevelsen så kan jag bara säga att jag varmt rekomenderar Husbilslandet. De vet till och med hur man gör en besvärlig kund nöjd
I början på december förra året hittade jag en ny husbil som jag var intreserad av på husbilslandets hemsida. Jag kontaktade då husbilslandet (Jonas) och förhandlingen startade avseende inbytespriser och tillvalsutrustning på den nya bilen.
Efter några mail fram och åter samt något samtal på telefon var vi överens och affären gjordes upp via mail. Mycket smidigt när man jobbar och har många timmars bilresa till handlaren. Jag fick givetvis foton sända på det jag undrade över.
Sedan startade arbetet med att beställa alla saker som jag ville ha monterat i pärlan.
Här visade husbilslandet sin riktigt proffsiga sida. Jag ville ha skinnklädsel i en lagerbil med plysch. Inga problem, Jonas visste på råd och en sadelmakare fixades fram som tillverkade en skinnklädsel till bilen med mitt färg och kvalitetsval. Blev det dyrt och fint undrar ni kanske. Det blev inte dyrare än skinntillvalet från fabriken och jobbet var utsökt gjort så all heder åt den hantverkaren. Vidare ville jag ha ett antal prylar som tillbehör som visade sig vara standard från fabriken. Igen kommer ett mail med påpekande att detta inte behövs och prisavdrag på överenskommit pris. det ger förtroende. Jag är ganska nogran på vad jag vill ha (besvärlig säger sambon ibland) så bland tillbehören fanns saker som inte bara standardmässigt kan skruvas dit av verkstaden.
Nu kom jag i kontakt med nästa proffs dvs verstadskillen. Jag ville ha en webastovärmare som jag ville skulle fungera som jag tyckte var bäst. Nya proffs i arbete och värmaren monterades som jag ville ha den. Extraljusmoteringen krävde säkert också litet hemsmide men det var inget problem på den verkstaden. Jag fick också goda råd som gjorde att jag bytte ut vissa av de tillbehör jag tänkt till sådana som skulle fungera bättre.
Man kan konstatera att man fick tillgång till en diger erfarenhet när man fick med verkstaden att göra. Mycket bra. Man hör ju mycket om hur svårt det är att få kontakt med firmorna efter att kontraktet är påskrivet. Det gäller inte för husbilslandet. Här gäller snabba svar och mail även på kvällstid. Bra service.
Tillslut kom då leveransdagen och pärlan skulle hämtas. Då blev det trevligt bemötande, en nogran genomgång, bra med diesel i tanken ,fylld spolarvätska mm. Som en fin avslutning fick jag en ryggsäck fylld med diverse godsaker om man nu skulle drabbas av hunger på hemresan. Var allt med och fungerar allt som beställt? Ja idag fem dagar senare har jag inte hittat några felfunktioner. Allt som beställt var med och proffsigt monterat. Om man sammanfattar upplevelsen så kan jag bara säga att jag varmt rekomenderar Husbilslandet. De vet till och med hur man gör en besvärlig kund nöjd
Senast ändrad: