• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hämtning av ny husbil. En positiv upplevelse

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Ibland får man lust att ge litet ros och inte bara nämna våra leverantörer (husbilshandlarna) när det inte går som vi önskar. Så därför denna ros.

I början på december förra året hittade jag en ny husbil som jag var intreserad av på husbilslandets hemsida. Jag kontaktade då husbilslandet (Jonas) och förhandlingen startade avseende inbytespriser och tillvalsutrustning på den nya bilen.
Efter några mail fram och åter samt något samtal på telefon var vi överens och affären gjordes upp via mail. Mycket smidigt när man jobbar och har många timmars bilresa till handlaren. Jag fick givetvis foton sända på det jag undrade över.
Sedan startade arbetet med att beställa alla saker som jag ville ha monterat i pärlan.
Här visade husbilslandet sin riktigt proffsiga sida. Jag ville ha skinnklädsel i en lagerbil med plysch. Inga problem, Jonas visste på råd och en sadelmakare fixades fram som tillverkade en skinnklädsel till bilen med mitt färg och kvalitetsval. Blev det dyrt och fint undrar ni kanske. Det blev inte dyrare än skinntillvalet från fabriken och jobbet var utsökt gjort så all heder åt den hantverkaren. Vidare ville jag ha ett antal prylar som tillbehör som visade sig vara standard från fabriken. Igen kommer ett mail med påpekande att detta inte behövs och prisavdrag på överenskommit pris. det ger förtroende. Jag är ganska nogran på vad jag vill ha (besvärlig säger sambon ibland) så bland tillbehören fanns saker som inte bara standardmässigt kan skruvas dit av verkstaden.
Nu kom jag i kontakt med nästa proffs dvs verstadskillen. Jag ville ha en webastovärmare som jag ville skulle fungera som jag tyckte var bäst. Nya proffs i arbete och värmaren monterades som jag ville ha den. Extraljusmoteringen krävde säkert också litet hemsmide men det var inget problem på den verkstaden. Jag fick också goda råd som gjorde att jag bytte ut vissa av de tillbehör jag tänkt till sådana som skulle fungera bättre.
Man kan konstatera att man fick tillgång till en diger erfarenhet när man fick med verkstaden att göra. Mycket bra. Man hör ju mycket om hur svårt det är att få kontakt med firmorna efter att kontraktet är påskrivet. Det gäller inte för husbilslandet. Här gäller snabba svar och mail även på kvällstid. Bra service.
Tillslut kom då leveransdagen och pärlan skulle hämtas. Då blev det trevligt bemötande, en nogran genomgång, bra med diesel i tanken ,fylld spolarvätska mm. Som en fin avslutning fick jag en ryggsäck fylld med diverse godsaker om man nu skulle drabbas av hunger på hemresan. Var allt med och fungerar allt som beställt? Ja idag fem dagar senare har jag inte hittat några felfunktioner. Allt som beställt var med och proffsigt monterat. Om man sammanfattar upplevelsen så kan jag bara säga att jag varmt rekomenderar Husbilslandet. De vet till och med hur man gör en besvärlig kund nöjd:msn_laugh:

Senast ändrad:

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Hämtning av ny husbil. En positiv upplevelse

Jag kan bara hålla med Bestliner. Husbilslandet är proffsiga och mycket bra att göra affärer med. Jag köpte min Knaus Sport där.

F

F.d. 50069

Guest

Ännu en nöjd kund här!

Sälja en husbil är lätt, men att sedan se till att eftermarknaden funkar är en annan sak (finns en del exempel på det här på forumet).

Även detta område behärskar Husbilslandet!
Lite köparegoistiskt kan man önska att de inte skall växa sig för stora:msn_wink:.
Som det är nu så har man en mycket go familjär stuk på hela köret!

Marie-Anne & Anders Bohman

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Vi är också mycket nöjda kunder, extremt nöjda med den service och uppföljning vi fått från Jonas och hans kollegor.

F

F.d. 52945

Guest

Kul jag har hört talas om att husbilslandet är bra att ha att göra med, stort grattis till den nya bilen, vilken husbil blev det?

Mvh
Pilot

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Det blev en Knaus Sunliner 800LEG med all utrustning som jag saknat på tidigare bilar.
Hoppas jag fått med allt och att prylarna fungerar som jag räknat med. Den har det mesta som rekomenderats i olika trådar i detta forum så tack alla för goda råd.
Det blev en integrerad bil på 8,8 m med dubbelgolv. Aldevärme, Webasto kopplad på samma system. Truma AC i golvet, 190l kyl o frys, Ugn, dubbla stora solpaneler, stor batteribank, NX5 larm med alla options, kassaskåp, stor LED tv, bara LED lampor, Skinnklädsel, Pioneer musiksystem backkamera, extraljus, automatisk gasolomkopplare, boosterfläktar till värmen, värmeväxlare samt mycket mera.
Någon gång skall man ha chansen att göra sitt drömbygge och nu blev det av med hjälp av Jonas och hans vänner. Nu håller jag på och inreder garaget och inväntar sedan bra på fint väder för premiärturen.:msn_laugh: Allt skall ju vara perfekt så snart kommer säkert våren.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Grattis till HB, men du fick väl ett vintertäcke så du kan använda HB:n på vintern-.
/Vidhem

quist

FD HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
6924
Medlemskap
2022

Vidhem

Måste vara bättre med ett täcke än att stänga igen
Halva bilen
Samtycker ang Husbilslandet
Trevlig helg

Tompan & Gillan

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1998
Medlemskap
2025

Vi har samma upplevelse av Husbilslandet med ett mycket bra kundbemötande även efter genomförd affär.
För övrigt använder vi våran Knaus Sunliner 800 även på vintern med bla resor till fjällen. Som exempel vid nyår hade vi temperatur på -18 grader och utan att använda vårat vintertäcke hade vi behaglig värme på inställda +20 grader inne och inget kallras vid fönstren.

Grattis och lyckönskningar till nya bilen och många härliga upplevelser i framtiden.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Då var provturen med nya bilen gjord och det var toppen. Litet kallt och blåsigt på getterön i lördags kväll men mysigt att se melodifestvalfinalen i en varm och ny husbil.
Givetvis blev det några saker att justera för nya välutrustade husbilar är ju klart komplexa produkter. Ett telefonsamtal till Niklas på Husbilslandets verkstad och en tid för justeringarna var bokad redan samma vecka. Service efter leverans på samma höga nivå som före leveransen konstateras. "Goa gubbar" på den firman:)

Gert O.

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022

:yes:Låter som att du fått med det mesta!
Grattis och lycka till med den nya husbilen!
Gert

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

:)Då var efterjusteringarna genomförda och den upplevelsen var precis lika positiv som affären före köpet. Allt förlöpte mycket smidigt medan jag fikade och spåkades med andra kunder i husbilslandets nya fina kafeteria. Niklas och hans mekaniker jobbade på och fixade de småsaker som jag hittat utan diskution. Bilen överlämnades med litet goda skötselråd och fylld tank. Heders åt service på den nivån. Nu skall jag njuta av den nya bilen och tackar husbilslandet för en trevlig och positiv affär. När sedan lottovinsten faller ut så vet jag vart jag skall gå och köpa en maxad Morelo.:)

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hej Bestliner!
Jag gläder mig med dig, mycket för din förnöjsamma, spontana och beskrivande inställning omkring ditt husbilsköp. Tackar dig även för att du genom det har förmedlat en referensram vid bilköp/-byte som kommer också oss andra till del.

Delad glädje sägs ju vara dubbel glädje och i det här fallet delar jag din glädje, speciellt som denna typ av informationsutbyte/erfarenheter i min värld hör ihop med en grundläggande HBK-tanke som i varje fall jag vill se ännu mer av!

Jag hoppas verkligen att också fortsättningen med din nya husbil utvecklas och blir så som du drömt och drömmer om!
/ Hälsn, Bengt

S

Söderstierna

Guest

Då är det annat med Autohallen i Lomma. Köpten en Mc Louis Nevis -12 med skinnklädsel som tillval. Efter ett tag upptäckte vi att det inte var skinn.
Döm om min förvåning när "säljaren" talar om för oss att han aldrig talat om för oss att det skulle vara ÄKTA SKINN ??? Vi känner oss lurade trodde det var högre moral hos en auktoriserad firma.

Toppen