• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hälsosam husbil har Harry Hymer hittat !

F

F.d. 25270

Guest
http://www.husbilsklubben.se/forums/attachment.php?attachmentid=33882&stc=1&d=1293731861

Rubriken i form av en allitteration kanske kräver en förklaring. Både jag och hustrun är rökare sedan ungdomen. Under våra år till sjöss har vi alltid tyckt att det där med gasol verkade lite obehagligt och har därför under alla år kört med spritköt och spritvärmare. Nu går vi här och väntar på att hämta hem vår första husbil i april. I och med det så är det gasol som gäller och därför har vi
båda slutat röka för 2 månader sen. I första hand av säkerhetsskäl. Vi är båda lika förvånade hur lätt det gick och nu är det bara att hoppas att det håller. Prognosen känns i alla fall bra så här långt. Till sist vill vi bara be att få besvära om ett GOTT NYTT ÅR.

Mvh
HARRY HYMER
gm
Peter o Bitte

Bilagor

• DSC_9987.jpg
    DSC_9987.jpg
    2,8 MB · Visningar: 54

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Hälsosam husbil har Harry Hymer hittat !

Lycka till både som husbilsägare, men framförallt som ickerökare:msn_thumbup:.

Och så klart: GOTT NYTT ÅR på er med.

Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Grattis till att ni slutet röka. :msn_highfive:

Vem vet, det kanske också innebär att ni får ett antal extra husbilsår.
Och tänk vad mycket diesel det blir för dom pengarna.

Gott Nytt (rökfritt) År

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Lycka till o ett Gott Nytt År..// Häggen Umeå

Senast ändrad:
F

F.d. 55275

Guest

Hej !
Bra beslut, men varför rädda för gasol ? I sverige dör årligen 5000 av rökrelaterade sjukdomar !!
Gott Nytt År och dessutom rökfritt Grattis !

F

F.d. 55376

Guest

Lycka till:yes:
Vi bestämde oss för att sluta röka 2006 o spara pengarna o göra nåt kul
det var innan vi hade husbil. Pengarna räckte till en Thailandsresa i 3 veckor med
uppehälle o all shopping o vi har inte ångrat oss en sekund.
I feb har vi hållt upp i 4 år.
Håller tummarna.
Gott nytt år
Gun & Ronny

F

F.d. 25270

Guest

Hej !
Bra beslut, men varför rädda för gasol ? I sverige dör årligen 5000 av rökrelaterade sjukdomar !!
Gott Nytt År och dessutom rökfritt Grattis !

OBS ! Vi var inte rädda för gasol utan tyckte bara precis som jag skrev att det var obehagligt ur säkerhetssynpunkt. Att vi i stället använde sprit som bränsle trots att 9000/år dör i alkoholrelaterade sjukdomar visar att vi inte var rädda för sprit heller (haha).

Skål och GOTT NYTT ÅR

Peter
alias Harry Hymer

Senast redigerad av en moderator:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

OBS ! Vi var inte rädda för gasol utan tyckte bara precis som jag skrev att det var obehagligt ur säkerhetssynpunkt. Att vi i stället använde sprit som bränsle trots att 9000/år dör i alkohorelaterade sjukdomar visar att vi inte var rädda för sprit heller (haha).
Skål och GOTT NYTT ÅR
Peter
alias Harry Hymer

Hej Peter!

Jag kan hålla med om att man är lite mer försiktig med gasol i en båt. Vid ett eventuellt läckage kan ju inte gasolen rinna ut. Den hamnar i kvar i båten.

Nu slipper ni elda upp spriten och kan använda den till något annat ,,,,,,,ha ha

F

F.d. 25270

Guest

Hej!

Grattis till att ni slutet röka. :msn_highfive:

Vem vet, det kanske också innebär att ni får ett antal extra husbilsår.
Och tänk vad mycket diesel det blir för dom pengarna.

Gott Nytt (rökfritt) År

Och då går pengarna lik förb____t upp i rök !!

Hälsar / Peter

F

F.d. 25270

Guest

Hej Peter!

Jag kan hålla med om att man är lite mer försiktig med gasol i en båt. Vid ett eventuellt läckage kan ju inte gasolen rinna ut. Den hamnar i kvar i båten.

Nu slipper ni elda upp spriten och kan använda den till något annat ,,,,,,,ha ha

Tack för tipset Åke !

Mvh/Peter

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Grattis till er fina bil, men framförallt till ert rökoberoende! Det är strongt. :)

Gott Nytt År!
Krister N

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

http://www.husbilsklubben.se/forums/attachment.php?attachmentid=33882&stc=1&d=1293731861

Rubriken i form av en allitteration kanske kräver en förklaring. Både jag och hustrun är rökare sedan ungdomen. Under våra år till sjöss har vi alltid tyckt att det där med gasol verkade lite obehagligt och har därför under alla år kört med spritköt och spritvärmare. Nu går vi här och väntar på att hämta hem vår första husbil i april. I och med det så är det gasol som gäller och därför har vi
båda slutat röka för 2 månader sen. I första hand av säkerhetsskäl. Vi är båda lika förvånade hur lätt det gick och nu är det bara att hoppas att det håller. Prognosen känns i alla fall bra så här långt. Till sist vill vi bara be att få besvära om ett GOTT NYTT ÅR.

Mvh
HARRY HYMER
gm
Peter o Bitte

Stort GRATTIS

Toppen