• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hälsningar från Bonzo i Spanien

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
En varm hälsning till alla glada klubbkompisar i Sverige. Vi lämnade hemmet den 25/11 och övernattade hos Totte o Kerstin i Vinslöv (dom svampmackorna gick inte av för hackor) sedan tog vi färjan Trelleborg - Travemünde. Resan genom Tyskland och Frankrike bestod av regn, regn, storm, regn, allså inget vidare. När vi kom in i Spanien blev det bättre. Vi stannade på Camping Eden i Peniscola i en vecka för att komma tillrätta och acklimatisera oss. Vi är ju förstagångsövervintrare (långt ord) och har mycket att lära. Sedan körde vi vidare söderut med fricamping i tankarna. Vi hade kartor med fina orter inringade där det skulle vara bra att fricampa men var f-n var dom fina platserna. T.ex i Gandia skulle det finnas en kanonplats nere i hamnen, vi hittade den inte. Till slut ställde vi oss på gata som verkade lugn, där startade det streetracing på kvällen. Efter den nästan sömnlösa natten drog vi vidare söderut till Torrevieja och fixade telefonkort på MAS MOVIL i Skandinaviskt Center. Letade efter ställplatser i Torrevieja också utan framgång så vi tog oss med Garmins hjälp till La Marina International Camping. Vi har varit här några dagar nu bland Tyskar och Holländare. Vi har inte sett en enda Svensk husbil. På tisdag åker vi vidare söderut. Vi träffar förmodligen någon rätt som det är som kan visa in oss på fricampingspåret. Vädret har varit kanon dom flesta dagarna och vi går omkring i T-shirt och shorts. Vi har det bra och Bonzo trivs, vad kan man mer begära. Vi är dåliga på att fota men några bilder har det blivit. Försöker föra över några. Ha det gott nu inför julen önskar vi alla goa HBK medlemmar.

Hälsningar från Kerstin, Sven-Åke och Bonzo

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Hälsningar från Bonzo i Spanien

Hej Bonzo,

Hoppas ni får sol på er fortsatta resa, här på solkusten lovar de nu ett par kyliga dagar. I dag var det rätt så fint och soligt.

Efter Cartagena kommer ni Mazarron, kör närmast kusten neråt, det finns hur många fina ställplatser där som helst. Fråga husbilsfolket de vet. Vi brukar alltid stå i Aquilas mitt i stan i hamnen några nätter. Trevlig stad, lugnt att sova.

Därifrån kan ni köra vägen närmast kusten neråt, bra väg med mänga platser att stanna på. Från Carboneras sen upp till A7'an och mot Almeria och solkusten, det ligger säkert en del HBK'are på olika ställen vid kusten neråt.

Har du med HBK's ställplatser i GPS'n, de har hjälpt oss mycket även här i Spanien. Annars brukar man hitta ställen med att titta på småstädernas Paseo = strandgata och speciellt dess båda ändar, ser man husbilar är det ju bara att åka dit. Så hittade vi ställplatsen i Torrevieja förra våren, fin strand, men bara tyskar. Vid änden på Via Augusta gatan på LaMata stranden.

Hoppas på att det soliga vädret fortsätter och ni får en trevlig resa!

hälsning från Fuengirola med minst fyra platser att fricampa på..., men bara en svensk bil utöver vårt i stan.
jyrki

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Du missade fricampen i La Marina där stod jag för en vecka sedan.Det finns nog några svenskar på La Marina camping jag var inne och pratade med bekanta.Men förresten varför krångla med fricamping,när du får en bra camping för 10€ inklusive el ,jag är nu på Playa de Mazarron i Boulnevo,här finns många svenskar sen har jag också kollat in Knuts bil,men han är inte här.Det här är en ganska bra camping om man tänker på priset.
Mvh Jan-E
Ps.Jag är nog medlem,men för att komma in på sidan blev jag tvungen att registrera mig som intresserad,jag har försökt i flera dagar men det går inte.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Hej ,har nu pratat med vår käre vän Bonzo och han är ungefär där Ålänningen är (kommer ej i håg namnet nu).Ursäkta.
Han sa att nästan alla ställplatser han plockat ut i förväg var igenbommade.
Campingen han är på nu är det väldigt många tyskar.
Och inga svenskar så långt ögat når.
Men han o Kerstin verkar trivas i allafall.
Hoppas han skriver lite om resan vid ngt tillfälle./susanne

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Hej Böös 1! Vi kom ikväll till Camping Los Delfines i Mazarònområdet. Vi stannar 1 eller 2 dar. Ställplatsen i Isla Plana fanns inte längre. Förutom de få Svenska husbilar vi såg på Camping Eden Peniscola har vi inte sett en svensk husbil på 3 veckor. Var är alla övervintrare? Illåsen sa i telefon att ni har inte lärt er känna lukten än, så det är väl så det är. Man skall nosa upp rätt platser. Vi hinner nog lära oss fram till April. Igår var vi på nostalgitripp till Mil Palmeras som vi besökte sommartid -97, -98 och -99. Vi besökte ett favoritställe och åt Calamares Romana, det satt fint innan vi somnade vid södra änden av stranden. Efter återbesök i Torreviejo och lite shoping satte vi fart söderut mot Cartagena och hamnade där vi är nu. Resan går vidare!

Hälsningar från Kerstin, Sven-Åke & Bonzo

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Låter härligt Bonzo.
Ni har det lite varmare än i Seglora vad jag förstår. Här hemma har vädret slagit om. Snöar, blåser och är kallt. I morgon hotar dom med 2 dm snö i östra Sverige samt en härlig vind på 22 sekundmeter.

Man blir änna lite avis på er.

God Jul

F

F.d. 53078

Guest

Jag är ledsen att meddela att vädret i hela Spanien blir blötväder blåsigt och kallt enligt meterologerna på TV.

Juan

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Tack för den passningen, hur länge blir det skitväder i Spanien? Det kan ju glädja en del kompisar i Sverige att veta att vi inte har det alltför bra. Idag har jag gått i T-shirt och shorts, hur många har gjort det hemma?

S-Å

F

F.d. 53078

Guest

El Tiempo. Predicción España - Pasado Mañana - Agencia Estatal de Meteorología - AEMET
El tiempo en España. Qué Tiempo, el tiempo. Previsión meteorológica a 7 días.
Tydligen fram till den 25e. Det skall det vara molnigt och soligt kanske några mindre regnskurar. I morgon Torsdag skall det vara soligt på kusten vinden blåser ifrån väster.
Det brukar vara så att det är soligt på kusten medan det regnar i inlandet och betydligt VARMARE än i Sverige

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Men förresten varför krångla med fricamping,när du får en bra camping för 10€ inklusive el ,jag är nu på Playa de Mazarron i Boulnevo,här finns många svenskar sen har jag också kollat in Knuts bil,men han är inte här.Det här är en ganska bra camping om man tänker på priset.
Mvh Jan-E
Ps.Jag är nog medlem,men för att komma in på sidan blev jag tvungen att registrera mig som intresserad,jag har försökt i flera dagar men det går inte.

Hei - helt rett, jeg er ikke i Spania - sitter nå på formiddagen med +35 ute her jeg er i Australia. Bra at bilen min har det bra i Bolnuevo, frekk plass jeg fikk i år!

Til dit problem med hovedpåloggingen, er det løsningsordet som feiler? Du kan få et nytt hvis du har registrert rett epost adresse på profilen. En reset-melding sendes til deg og du er inne igjen.

Er det noe annet problem - send meg en PM med påloggingsnamnet og beskrivelse av problemet så skal jeg se om jeg kan løse det for deg.

F

F.d. 12848

Guest

Åker den 29 dec. från Färgelanda kommer ner till Agila regionen mellan nyår och trettondagen kollar slangebokta först hälsar Göran

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

P.g.a dataproblem med vårt spanska abonnemang fick vi åka tillbaka till Torrevieja. Vi köpte lite svenskt på Skandinaviskt Center, bl. a. fil från Skånemejerierna Magen gillade den passningen. Vi bestämde oss för att ta in på en ACSIcamping så att sonen kunde skicka post som vi behövde, bl.a ACSIkortet för 2010. Vi blir nog kvar här en månad på Camping Bahia Santa Pola. Vädret varierar men är mycket bättre än i övriga europa enligt tv bilderna i Spansk TV. Nu har vi träffat många trevliga Svenskar, dom flesta medlemmar i HBK. Ha det gott där hemma över helgerna.

Kerstin, Sven-Åke & Bonzo

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021

P.g.a dataproblem med vårt spanska abonnemang fick vi åka tillbaka till Torrevieja. Vi köpte lite svenskt på Skandinaviskt Center, bl. a. fil från Skånemejerierna Magen gillade den passningen. Vi bestämde oss för att ta in på en ACSIcamping så att sonen kunde skicka post som vi behövde, bl.a ACSIkortet för 2010. Vi blir nog kvar här en månad på Camping Bahia Santa Pola. Vädret varierar men är mycket bättre än i övriga europa enligt tv bilderna i Spansk TV. Nu har vi träffat många trevliga Svenskar, dom flesta medlemmar i HBK. Ha det gott där hemma över helgerna.

Kerstin, Sven-Åke & Bonzo
Hej! Vi har legat här i Santa Pola sen 9/12, har sett många svenska husbilan men ingen HBK. Möjligen har jag inte varit så noga med kollen.
Mvh Frank

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Hej Bonzo!

Vi önskar er en riktigt varm och skön övervintring i Spanien.

God Jul o Gott Nytt År

Marita o Gunnar

F

F.d. 10329

Guest

P.g.a dataproblem med vårt spanska abonnemang fick vi åka tillbaka till Torrevieja. Kerstin, Sven-Åke & Bonzo

Ser fram emot bildberättelse på t.e.x. en blogg när datorproblemen är lösta.
God Jul

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25023

Guest

Hej Illåsen!

God Jul! Hoppas att det inte regnar på er lika mycket som här i Fuengirola.

I morse hade det kommit fem svenska bilar till marknadsplatsen hit, trevlig att träffas igen och pratas!

Men jag kom att tänka på ett tidigare inlägg på denna tråd om " kollar slangebokta först hälsar Göran",

-det där med slangebokta... var är den?

hälsning
jyrki

F

F.d. 12848

Guest

Det är när du kör av från gamla vägen från Macaron till Auigilas ta av där det står Canada kör ner under alla plasttak, platsen var bommad förra året men det finns en plats några hundra meter tidigare Slangebokta finns det plats för 50 husbilar namnet kom av att det var många tyskar där

F

F.d. 1074

Guest

Hej på Er i värmen, vi har skitväder med dis och dimma inget roligt, vi kör nog neråt i febr.mars tyvärr går det inte innan, Vi önskar er en riktig skön Spanienresa.
Gott Nytt År på Er

Toppen