• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Hälp med manöverpanel som blinkar

Fru Friberg

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
35368
Medlemskap
2024
Hejsan.

Skall se om jag kan förklara, behöver verkligen tips och hjälp.
Vi har lånat ut vår husbil och de som lånar den verkar ha överbelastat elen på något vis.
De har fricampat. Vi har solceller med ett stort litiumbatteri som vi alltid klarar oss på.
Nu drog dom i en hårfön och då bröts elen. Manöverpanelen står nu och blinkar och ibget fungerar. Har på distans instruerat. Stängt av all el kotrollerat säkrigar osv. Blir oroliga för vad som kan vara fel?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.326
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det kan vara överströmskyddet i batteriet som stoppat all ström ut från batteriet. Kontakta batterisäljaren isåfall om hur man återställer det.
 

mattsson81

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
18019
Medlemskap
2024
lite mer info vore nog bra. vilken manöverpanel pratar vi om ? vad för bil / elblock osv. finns så många olika lösningar och inkopplingar så det är helt omöjligt att ge några förslag utan den infon
 

Fru Friberg

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
35368
Medlemskap
2024
Åh missat detta
Tack för era svar. Vi har en Adria Sport 660 SP. Vi fick igång panelen igen. Eller vi gjorde inte så mycket utan den startade igen. Vi får kolla detta noggrannare. Nu har uppvärmning med gasol slutat fungera istället.... *suck*
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
2.018
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Åh missat detta
Tack för era svar. Vi har en Adria Sport 660 SP. Vi fick igång panelen igen. Eller vi gjorde inte så mycket utan den startade igen. Vi får kolla detta noggrannare. Nu har uppvärmning med gasol slutat fungera istället.... *suck*
Oj tråkigt.. ni är modiga som lånar/hyr ut husbil. Jag skulle aldrig våga. Hoppas att allt löser sig.
 
Toppen