• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GuzziKungen

F

F.d. 55416

Guest
Sv: GuzziKungen

Javisst Moto Guzzi är något speciellt, har haft ett antal, började med en Special -71 sedan blev det en Sport-73 den enda MC jag ångrat att jag sålde, var ända ner till Istanbull med den Guzzin, sedan en SP, som också blev såld, just nu står det en Le Mans isärplockad i källarvåningen som jag håller på att göra om till Cafe Racer.
Annars åker jag på en Guldwinge -12
Ha det.:mcride: :mcride:

F

F.d. 52920

Guest

Kul att höra :)
Vi har tre Guzzi jag och frugan.
En V11 Lemans -02 , Florida -94 och en Stornello -71 125cc med 160cc cylle.

F

F.d. 55416

Guest

Hade varit kul att träffats någon gång. Vi ses kanske på vägarna eller någon ställplats.
Ha det :mcride::mcride:

F

F.d. 52920

Guest

Visserligen inte Guzzi, men trots det en lektion i att oberoende hur snabb leksak man själv har så är det alltid någon annan som har värre :mcride:
LiveLeak.com - Mercedes SL63 AMG vs Yamaha R1 300km/h R1 vs Mercedes

Jag har sett denna tube, blir lite missvisande med rullande start.
Men framförallt gillar jag inte racing på allmän väg (förra året körde jag 300mil på bana och 20 mil på gata), dålig reklam för oss som verkligen gillar att köra hoj :mad:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Jag har sett denna tube, blir lite missvisande med rullande start.
Men framförallt gillar jag inte racing på allmän väg .. dålig reklam för oss som verkligen gillar att köra hoj :mad:

Tänkte mest på frånåkningen mitt inne i klippet, 299+ och frånåkt.. Sen håller jag med om att den här typen av körning hör hemma på bana :mad:

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Körde också Guzzi som ung, en 125 (hmm) Stornello på 70-talet... Det fanns inga japps som hängde med i toppfart:wink: Var toppen bara man lärt sej att bromsa och växla med "fel" fot. Värre var det när den skulle provköras på Svensk bilprovning, höll på att sluta i katastrof när besiktningsman skulle bromsa innan porten och istället skickar i en högre växel... Men det gick väl den gången:spinny:

F

F.d. 52920

Guest

Lundsholm , en sådan har jag :yes:
Allt är tvärt om , 1:an uppåt ,resten ner.
Växla med höger fot och bromsa med vänster.
Glädjehastighetsmätare och även glädjevarvräknare.
Med 160cc cylinder så går den fortare än vad som känns bra (120km/h).
Men mätaren visar 160Km/h :swoon:

F

F.d. 29925

Guest

De som är köpsugna kan kolla på mobile.de, där finns en SLK 55AMG 2005 för under 200.000:-. :)

Men skulle nog aldrig våga testa toppfart på allmän väg.

Toppen