• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gung i bilen när man ska sova.

leif46

HBK Medlem
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2025
Har en HYmer 514-04 jag ligger i den nerdragna sängen fram å frugan i den tvär ställda dubbel sängen bak. när hon eller jag vänder å snurrar runt å rör sig så känns det i bilen.Har stödben bak å funderar på om det blir bättre om man monterar stödben fram.Någon som har samma obehag att man vaknar till då å då.( När vi inte sover Gör det inget):wub::wideeyed:

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Sv: Gung i bilen när man ska sova.

Hej
Sov med frun där bak sätt ner stödben vrid ner värmen och ha de skönt :)
Ha de paffw
Ps som har varit i bastun och tagit några dopp i sjön i kväll med frun

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Vi har stödben, men använder dom inte. Visst rör det sig när man snurrar som ett grillspett i sängen:cool:

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Har ett liknande problem men jag har ställt ett par pallbockckar mot chassit där fram och det har blivit bättre med " vinglandet" ... :)

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Inte för att förringa ert problem, men för oss som kommer från båtvärlden så är gungandet i en husbil ett obefintligt problem...

Vissa mornar i båten när "fiskargubbarna" skulle ut så åkte dom gärna nära alla sommargäster, och helst i en fart som drog upp rejält med aktersjö..... föll man inte ur kojen så vaknade man i alla fall.. ;)

F

F.d. 18508

Guest

det där känner man igen,ja är inte heller så lättväckt när man är uppvuxen i akterhytten på en x-102 :) men stödben fram måste ju funka

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

husbils grannara påstod några gånger att våra framhjul hade hoppat upp och ner i kvällningen:wub:

så nu har vi stödben bak, och vet vi att vi stannar på plats i några dagar så tar jag domkraften och ansätter den litegrann bara, i framändan.
Då blir det stabilt i hela bilen.

JoYLos

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2025

Jag köpte först 2 st snabbtvingar och spännde dom på nåt bra ställe vid främre hjulhuset .Sen hittade jag en annan grej - Svingstöd MC art.nr 82-329 -på biltema som jag justerade lite i skruvstycke och då fungerar det bra .Väger lite och man kan spänna den lite bättre än snabbtvingen.
Hälsningar Jakob

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

På husvagnen så drog vi ner tv antennen, så var det ingen som märkte något.:spinny::spinny:

F

F.d. 29911

Guest

Gungeli Gung !
Prova en vattensäng så skall ni få uppleva gung !
Lite gung då och då är väl inte så dumt !
HBK 5081

:twitcy:

Toppen