• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gummilister

Bergodh

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2026
Chassiefabrikat: Peugeot
Chassiemodell: pilote
Chassietyp: Standard
Motortyp: j5 bensin
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Pilote
Husbilsmodell: pilote 575
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Någon som vet var man får tag i olika lister till husbil av äldre modell bl.a. är ju hörnlister och div plattlister skruvare för att det sedan ska sitta en täcklist i gummi över skruvarna. Var kan man få tag i sånt på metervara?????????????

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, täcklister m.m. brukar gå att köpa på husvagnsfirmor som har karossverkstad. Om du har de kantiga av gummi kan det bli svårare men de borde finnas också. De vanligaste som finns att köpa är av plast och brukar passa som ersättning (kolla först). De finns i rött, blått och svart, det man skall tänka på vid montering är att inte sträcka dem, för vid kyla krymper de och lämnar glipor i ändarna om man inte fäster upp dem.

Här är adressen till en firma som troligen bara har hela rullar till försäljning.

http://www.kuntze.se/index.asp?sidi...=A&ProduktOmrade=Plastlister&SokOrd=undefined

M.v.h. JANKRO.

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Hej.
Hittade lite aluminiumlister och ifyllnadslister hos www.carafun.de. sök på Beschläge + Profil
Men det blir väl dyrt antar jag med frakten. Har funderat att täta om min husbil som är en 1993 årsmodell. Läste i en tidning om att man bör göra det när husbilen är så gammal. Är det någon som har gjort det. Så vore jag och säkert några fler lyckliga
Peter

Toppen