• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gummibåt

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Har en gummibåt (Loedstar 225) som vi funderar att ta med i husbilen. Kan vara avkopplande och trevligt att åka ut på en sjö en stilla sommarkväll och kanske fånga nåt att ha på mackan till frukost. Det optimala vore att frakta den uppblåst och sjösättningsklar. Alternativt urluftad och i garaget. Hur gör ni??? Blir det för mycket "rappel" att ta fram, blåsa upp. Hur fraktar man den mest praktisk uppblåst?? MC-ställ bak? På taket? Tacksam för alla synpunkter. Häggen i Umeå

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Gummibåt

Varför inte ha gummibåten med på en släpvagn då kan du ha den uppblåst och kan ha motor och bensin där, så du slipper lukt och brandfara.
/Åke

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Vi har vår gummibåt i lastutrymmet på husbilen när vi kör till Grekland men på trailer/släpvagn vid resor i Sverige. Kolla mer i mitt fotogalleri.

När vi hade VW-bussen lastades båten på taket.

jugoslavien.jpg

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Har ingen dragkrok på min husbil, och inget garage så det fick bli en låda istället för mc stället bak. Rymmer gummibåt och åror mm och en 4 hp Mekury. + Kastspån. Sk...ra förvaringsplats när man inte har båten med. Bilder se Min bil FFB.

Jägarn :D

Toppen