• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gummibåt

GöranH

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Hej,någon som vet var man kan köpa G-båt och vad man skall tänka på om man köper begagnat.:msn_beer:

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Gummibåt

Hej
Jag har ingen erfarenhet av G-båter. Men se till att den är hel.men det behöver man ju inte tala om:
/ Vidhem:twitcy:

F

F.d. 50034

Guest

Jeg har eid en gummibåt og kun den. Det lærte meg to ting. Den jeg hadde hadde vondt for å holde på lufta. Det har jeg sett flere gummibåter som har. Resultatet av det er at vi som har de ikke pumper de ofte nok. De må nemlig ha fullt trykk for at det ikke skal gå utover innfestingen av bakstammen der hvor motoren sitter. Blir de kjørt over tid med for lavt lufttrykk øker faren for at bakstammen løsner. Det skjedde etterrhvert på begge sider på min gummibåt. Dette var en gummibåt av enkleste type med spiledørk. Jeg kjøpte denne båten brukt. Skal jeg ha en gummibåt igjen skal den ihvertfall være ny slik at jeg vet hvordan den er brukt, nettopp med henblikk på at den har vært pumpet hardt nok ved bruk.

F

F.d. 380

Guest

Hej Gummibåtar har alla båttillbehörsfirmor. Nu är det dags för rea hos dom.
Kolla annars bp blocket under båttillbehör.

Anders R

F

F.d. 16416

Guest

Hej Göran!

Hade en gummibåt köpt i Tyskland i slutet av 80-talet. Firman finns inte kvar längre, men vi hade det underbart härligt med den i Kroatien på den tiden. Vi var noga med att tvätta och vaxa den för att förhindra uttorkning av väven. Infästningen av akterspegeln är något du bör kolla. Lagningar bör du också se upp med.
Vi såg samma båt, som vi hade på Sollerön för något år sedan. Bifogar lite nostalgi.
Roadglider

Bilagor

• Seetörn.jpg
    Seetörn.jpg
    97,7 KB · Visningar: 7

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det är väl om man vill ha ett hård botten och en stabil akter som pallar med den motorstyrkan man vill ha , sen är det ju vilka mått man vill ha .

Grannen har en gummibåt till salu men om du vill kan jag skaffa mera kort och info , ( dom har ju 2 gummibåtar , en Optimistjolle och en 11,5 meters seglare .... lite båtar över ..

F

F.d. 16416

Guest

Hej!
Då har tydligen firman återuppstått igen. Läste att den upphörde 2005 efter en konkurs.
Båten som vi hade hette Seetörn och den var lite tyngre med en stadigare V-botten än Komet annars snarlika.
Wiking Schlauchboote ? Wikipedia
Roadglider

Senast redigerad av en moderator:
Toppen