• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Guleskär igen!

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Då var det dags för nya tag på Guleskär i Kungshamn,
160 kr dygnet eller 20 kr i timmen+5 kr i sms avgift.
Och kan ni gissa vart telenumret går.
När jag var ute nu så stod det 4 bilar där och en som var inne på området och vände. :)

Bilagor

• gskar.jpg
    gskar.jpg
    45,6 KB · Visningar: 42
T

Teddi

Guest
Sv: Guleskär igen!

ja har en liten fråga,,har du nån aning om vem som är markägare??

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag undrar vilka foreingers är! Onödig felstavning! Dåligt!

Jappe

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Kanske dags att kolla om det kan öppnas annan ställplats i närheten, Väjern eller Hovenäset?? Annars kan man ju åka till Hunnebostrand eller Bovallstrand

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

En förklaring kan vara att det handlar om Gravarne socken. Gravarneborna har aldrig varit lätta att förstå, stavning och uttal är inte deras främsta merit, särskild inte på Engelska! ;)
Julian

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En förklaring kan vara att det handlar om Gravarne socken. Gravarneborna har aldrig varit lätta att förstå, stavning och uttal är inte deras främsta merit, särskild inte på Engelska! ;)
Julian

De döpte sina barn till engelska namn som stavades rätt men uttalet var på rent gravarnemål. James, Charles, m.fl. uttalas inte som man är van vid.

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025

De döpte sina barn till engelska namn som stavades rätt men uttalet var på rent gravarnemål. James, Charles, m.fl. uttalas inte som man är van vid.
Och det i sin tur kanske berodde på alla engelska kuttrar de tog hem!
Som jag sa stava och uttala var inte deras främsta merit, men fiska och segla, det kunde de.
Men hur kan de hitta på ett sådant galet betalningssystem på en parkering?
Har de tagit hem det från England det också, tro?
Julian

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad jag förstår så kan campingägaren göra så här på kommunens mark om det finns ett hyresavtal mellan kommunen och campingägaren! Finns det inget sådant avtal så kan det nog finnas anledning att ifrågasätta campingägarens tilltag och ta reda på om han har kompisar i kommunledningen!

Alltså! Finns det ett hyresavtal mellan campingägaren och kommunen så är det en offentlig handling och så fall tillgänglig för vem som helst enligt offentlighetsprincipen! Någon som gillar att rota i sådana här ärenden?

Jappe

T

Teddi

Guest

Vad jag förstår så kan campingägaren göra så här på kommunens mark om det finns ett hyresavtal mellan kommunen och campingägaren! Finns det inget sådant avtal så kan det nog finnas anledning att ifrågasätta campingägarens tilltag och ta reda på om han har kompisar i kommunledningen!

Alltså! Finns det ett hyresavtal mellan campingägaren och kommunen så är det en offentlig handling och så fall tillgänglig för vem som helst enligt offentlighetsprincipen! Någon som gillar att rota i sådana här ärenden?

Jappe

efter helgen janne,,sotenäs kommun,,titta på ändringen,,:msn_kiss::msn_kiss::msn_kiss: dom e till GB,,inbilla dej inget,,:D:D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

teddi! GB hälsar och menar att hon gillar ditt initiativ! :)

Jappe

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Så här ligger det till Johannesvik hyr marken av Domstein fabriken.
En tredjedel är kommunens mark som de i sin tur hyr ut till Johannesvik camping därför är det med kommunens syn på husbilar som de tillåter denna kostnad för endast en parkering.
På så sätt slipper de husbilarna och sedan skyller de på Johannesvik de kan sätta vilka priser de vill.
Jag skrev tidigare och bad styrelsen ta ett snack med Sotenäs kommun om den här nu uppkommna siutationen som jag befarade.
Skickade frågan till styrelsen för att få deras syn på saken och om de kan via kommunen påverka pris sättningen.
2179:music-icon:

Senast ändrad:
Toppen