• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gula måsen

peohed

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
19603
Medlemskap
2025
Det är inte ofta man ser HBK dekalen "gula måsen" ute i verkligheten. Med tanke på att det har varit nästan 18000 aktiva här senaste året så tyder det på att det är några som inte "skyltar" med att dom är medlemmar! Eller ska jag skaffa mig en ny optiker? /PeO

peohed

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
19603
Medlemskap
2025
Sv: Gula måsen

Nästan 100 läsare på en timme och inga kommentarer tyder ju på att jag är rätt! Eller!:applaus:

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Vi är medlemmar som stolt bär märket - men inte nummer eftersom de i vårt tycke är lite väl stora på en liten plåtis. Ger många anledningar till trivsammare kontakter och en och annan pilsner

Jes och Lillian

HBK Medlem
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2025

Du har rätt. Väldigt få har dekaler på husbilen (vi har)
Åkte i veckan 250 mil, bara en till med dekaler, och vi mötte MÅNGA husbilar.
Hälsningar

Jes

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025

Vi skulle fira att vårt hemmabygge blev godkänt på regbes genom att sätta på dekalerna men hittade dem inte. Nu är nya inköpta på ELMIA och ska monteras så fort vi är hemma från semestern på Korfu!

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Till vår nuvarande bil har vi medlemsmärke, nummer och namn på ett löst ark som vi lägger i vindrutan när vi någon gång står på camping eller ställplats.

aake

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Och vi har vår skylt, på ett ark, innanför bakrutan.
Inte så lätt att se när ni möter oss. :)
Vill inte klistra på dekalerna på karossen.
// Janne

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Gillar inte klistermärken på bilen alls. De brukar bli fula efter ett tag och är ett helsike att ta bort när man byter bil. Försöker dock vara social mot alla jag träffar oavsett vilka klubbar och föreningar de tillhör.

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Naturligtvis ska vi synas! Dekalerna är påklistrade på nya husbilen!
Med vänlig hälsning Birgittha, Mats och Jeff

F

F.d. 52919

Guest

Sen träffar man bilar med dekaler uppsatta sen pratar man med dom å då säger dom "Nä vi är int medlemmar dekalen satt på när vi köpte bilen" och så frågar dom att vad är det för klubb vi använder int datorn under sommaren!

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi har också dekaler på vår husbil och dessutom ett riktig stort i aktern som utan det skulle se rätt så trist ut.

När vi på sommaren kör i Sverige ser vi många husbilar med klubbmärket på. Men vid den tiden så är det otroligt många utländska husbilar i landet och dom har ju inte vår klubbdekal på husbilen. Men vi har faktiskt träffat på husbilar från Norden, Tyskland och Holland med vår klubbdekal och det är väldigt roligt.

Soraro

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
17164
Medlemskap
2024

Dekalerna är på och kan ge trevliga kontakter på vägen. I Verona kom det fram en familj från Schweiz och frågade om vi kände några från Gotland som hade samma märke på bilen. Ingen träff denna gång men kul hur det kan funka.

NaBa

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
13300
Medlemskap
2025

Har dekaler fram och dekaler plus nr bak. Skall i dagarna köra ner i Tyskland kul att se om det blir någon kontakt.

Toppen