• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Grinden!

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej!
Är där mer än jag som uppmärksammat "Grinden" ( samma som t.ex. Bengt i Ö-ljunga har in till verkstadsområdet OBS! inget fel i det.) på infarten till RÅÅ småbåtshamn.
Hur populärt kommer detta att bli framöver?
Såg det i dag men ingen bild på skapelsen!

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Grinden!

XXXXXXXXXXXX Politiska inlägg är ej tillåtna. /HBK-web

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo .
Jag skall försöka förklara kan tänka mej att Ställplatsen utmed E4:an i Örkeljunga är obekant, Ett litet tips på Söndag den 13/1-13 bjuder dom på "mat" & underhållning (som jag sa till kassörskan på "bolaget" i dag ni borde REA era varor man tror att ni inte har öppet, Svar nä där är långt till nästa lön!!!)!

Den skjutbara "Grind" dom har för bilar in till deras (Ö-ljunga alltså) verkstads område, jo en lika dan har uppförts vid infarten till RÅÅ småbåtshamn, Så där försvann den natt parkeringen!!!!
Vi här nere i "södern" är inte så vana vid T.ex. Huskvarna Småbåtshamn med (Grindar) avspärrning till allmänt Svenskt vatten, för det är väl VÄTTERN eller?
"Rätta" mej om jag har fel angående Vättern.
Mvh.

Vaddå Grinden??

Willy

FD HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
164
Medlemskap
2023

Var exakt är grinden placerad? Du har väl fortfarande möjlighet att "nattparkera" på det som heter Råå Ängar och som finns med i HBK:s lista avseende Helsingborgområdet. Råå Ängar ligger bredvid Råå Gästhamn.

/ Willy

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Igår körde vi ner till Råå gästhamn och tittade på grinden. Den finns vid infarten till hamnen som ju är ett privat område. Jag gissar att syftet med grinden är att ingen ska kunna bära iväg båtar eller husbilar på natten. Där kan vi nog stå trygga på sommarhalvåret. :)

Nu på vinterhalvåret är ju hela den jättestora parkeringen ledig och det är där vi brukar stå ibland på sommaren. :)

Toppen