• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grillsäsong

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
En undran bara vem i helsike har skitat ner min grill i vinter? Måste ha grillats mycket på den så som den såg ut:oops:.


Lite goa smidiga recept vore inte fel här på damernas ja ni herrar får också lägga in ngt gottigott gott.:twitcy:Susanne
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Grillsäsong

När jag ska grilla större mänder tex Fläskfileer,så brukar ja koka upp en kryddlag
( valfri blandnig) vatten ,Ev vin. och lägga i det rumsvarma köttet i den heta lagen,låta stå tills det är dags att grilla, minst 2tim, då är köttet nästa färdigt bara att torka av o bryna på ev efterkrydda precis innan servering med tex färska örtkryddor, hälsningar Lasse J och GLÖM INTE GRILLGROGGEN , till Grillmästaren
 

Bilagor

  • DSC00047.JPG
    DSC00047.JPG
    1,2 MB · Visningar: 5
Senast ändrad:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Grillsäsong

Tag en hel putsad fläskfile och skär ett längsgående snitt så den ser ut som en kanot. Krydda båda sidor med svartpeppar.
Fyll skåran med den grönaste mögelosten du hittar i ostdisken.
"Sy igen" filen med hjälp av tandpetare.
Grilla på sidorna först, så inte den smälta osten hinner rinna ut.
Ganska lugn värme så den blir genomstekt.
Skär upp i lagom bitar vid serveringen. Glöm inte att plocka ut tandpetarna.....
Till detta bakad potatis eller potatissallad. Knorrs färdiga grönpepparsås fungerar bra.
Och naturligtvis.... en vältempererad öl.
Calle
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Grillsäsong

låter gott Calle, går även att använda Ytterfile (benfri kotlett)skära fr sidan nästan igenom o sen fr andra hållet så det blir som en stor skiva fylla med div gott o rulla ihop binda eller använd grillpinnar att sy ihop med ,Hälsningar Lasse J
 
F

F.d. 4556

Guest
Sv: Grillsäsong

Köp kamben, sätt ugnen på så mycket det går, salta o peppra
kanbenen, vatten + buljongtärning + hickoryvätska, täck nästan kambenen, folie över 1 timme i ugnen minst, Du ska kunna tryckz fingret genom köttet, då är det färdigt, ta ut pensla med din favoritmarinad,låt svalna, lägg sedan på kolgrillen, grilla upp i 10 minuter, färdigt mums mums

kenneth
 
Toppen