• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Griller i huvudet

F

F.d. 3088

Guest
Varför måste massmedia visa all jävelskap som folk kommer på:mad:
Senast var det potatiskanonen (äppel) där man såg en flinande yngling avfyra dylik
Har själv sett den i aktion, vad jag då såg var ett skarpt vapen som kan döda.
Hur många får griller i huvudet av att se sådant.
Bävar för vem den kan komma att användas mot:mad:
Nu skrev jag ju om skiten här men har tv visat det kan det ju inte skada, finns säkert på
youtube oxå

Mvh/Gurra

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Griller i huvudet

Gurra;

Jo det finns mycket på nätet men att skjuta potatisar är mycket hårdare det höll vi på att skjuta en rejäl buckla i väggen på kompisens maskinhall äpplen blir ju "bara" splasch ...

Man får väl lita på folks omdömme att dom inte börjar skjuta på varann , ett alternativ till paintball .

F

F.d. 3088

Guest

Såg nyss en frekvens där det gick illa bakre delen exploderade ena handen skadades
Någon tok la upp det på axeln som ett granatgevär tänk om det hade exploderat.:swoon:
Säkert många föräldrar som vet om att ungarna pysslar med sådant här (svårt att gömma)

Gurra

L

Lelle_22

Guest

När jag, i början av 50-talet, var liten pôjk, i Kvillängen i Göteborg, blandade vi Klorex (ogräsmedel) och socker i kopparrör, som klämdes ihop i ena ände och en vanlig krutstubin i andra änden - Jösses vilka smällar de blev. En del av oss blev av med några fingrar - blandningen var oerhört instabil och det hände att det small när man pressade ihop kopparröret över stubinen i farsans skruvstäd. Nåväl alla överlevde, mer eller mindre hörselskadade.

Det är preskiberat för många år sedan men nu måste jag berätta:
På Lillhagsvägen, mittemot 6:e Kvillängsvägen, hade en oförsiktig bilist kört på en gatuskyltstolpe av stålrör. Stolpen hade böjt sig i ca 45 grader och i vecket vid roten hade det spruckit lite.
Perfekt smällare - tänkte slå alla gamla rekord. In med en stubin i sprickan och fyllde på (överladdade) röret med klorexblandningen. Det måste ju fördämmas så att effekten inta bara blåste rätt upp genom röret, alltså på med rejält med makadam från dikesrenen.

Tände på stubinen och stack undan en bit!

Som DynamitHarry brukar säga: "Sicken jä--la smäll". Jag hade ovetande tillverkat en perfekt granatkastare. Röret höll och explosiongaserna kastade istället ut all makadam jag fördämt med ett hundratal meter, rakt mot Edvin Ahlqvists (boxningspromotorns) tryckeribyggnader (Rekordmagasinet) med glastak!!!

Vad snabb man kunde vara när man sprang förr. Jag sprang till och med ikapp en kamrat som cyklade.

Edvin Ahlqvist fick aldrig veta vem som krossade ett tiotal takfönster men han ler nog gott i sin himmel.

Lelle_22

PS. Var försiktig med fyrverkerierna!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Lelle22;

Jag tror vi har en del gemensamma erfarenheter, jag känner igen klorex och socker-tiden. Har fortfarande alla fingrar och synen kvar, hörseln lite sämre men av annan orsak. Har du testat metalliskt natrium i avloppsbrunnar?

F

F.d. 16087

Guest

Jodå, klorexbomber har man provat, plus lite annat sattyg. Jag minns ett tillfälle då vi jäklades med några bröder vars stora hobby var fiske. Vi vände på den eka de använde. Högg ner en gran i passande längd tog bort grenarna på en sida och spikade fast granen undersidan av botten med toppen mot fören. Vände på båten la den på dess plats. Sedan väl gömda väntade vi på bröderna. Dom kom glada i hågen för nu skulle gammeljäddan fångas. De gick i båten backade båten vände med lite besvär. När de sedan skulle ro båten framåt, då uppstod problemen ett årtag framåt 3/4 bakåt. Där låg vi bakom buskarna och hade mäkta roligt, ett skämt man kan skratta åt en i dag. Komentarerna från bröderna skulle ha spelats in (oslagbart).
MVH. Gunnar S

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Många av Er som läser det här, kommer väl ihåg karbiden.
Det kunde också, som han sa Dynamit-Harry, smälla.
Kommer ihåg en episod, med karbiden. En barnasynd.
Laddade en burk, blötte sedvanligt och tände på.......
Problemet var att burkj-n gick åt fel håll, rakt genom nätet i hönsgår´n, slog ihjäl vår bästa värphöna.
Resten förstår Ni.
"Morsan" fick tag i mej, sen var den da´n förstörd och mitt akter kastell också.........
Sen fick "farsan" tag i mej och då blev det inte bättre, så att säga.
/Bengt

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Detta är Ragge himself.Jag har aldrig skrivit här förut men susanne tvingade mig nu enär jag troligtvis var värst av er alla.
Klorex och socker är en dålig blandning och knallpulver tålde ej att peta på.
Mest tid lade jag på raketer. Jag har varesig spränkt brevlådor,fingrar eller annat värdefullt men en hel del berg o sten.
Jag ska här berätta hur luttrad min mor blev.
Jag hade vid några tillfällen använt ugnen för att värma i o ur cylinderfoder.
Det osade o luktade väldigt och var inte populärt. Några veckor senare hade jag en 15l kastrull på spisen för att koka bort vatten ur amoniumnitrat, mamma undrade var det var. Sprängämne sade jag.
Det luktar väl inte svarade mamma./Ragge himself

F

F.d. 3088

Guest

Hej tanken var ju inte att mitt inlägg skulle bli ett apotek för hemmatillverkning mm
men har ni börjat så:cool: Annan ingrediens, ingen som hört talas om svavelblomma:rolleyes::D

Gurra

Toppen