• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grill cadac safari chef 3 hp behållare

hanshåkan

HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
malmö
HBK-Nr
11761
Medlemskap
2024
hej är det någon i klubben som vet var man köper denna grill till bästa pris cadar safari chef 2 hp med tub
en bords grill hälsar hans
 

hanshåkan

HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
malmö
HBK-Nr
11761
Medlemskap
2024
det blev fel. undrar om det är någon som vet om man kan bygga om cadac safari gasolgrill så man kan bygga om den så man kan köra den bådde med gasolbehållare o slang med adapter eller kopplingar helst kopplingar på grill med gasolflaska hälsar hans
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
273
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
det blev fel. undrar om det är någon som vet om man kan bygga om cadac safari gasolgrill så man kan bygga om den så man kan köra den bådde med gasolbehållare o slang med adapter eller kopplingar hel
st kopplingar på grill med gasolflaska hälsar hans
Weber har ett konverteringskit, passar istället för engångsflaska. Levereras med slang och regulator.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Et lite problem med engangstubene er at de inneholder butan iikke propan så under +5 veldig lite effekt. Med regulator og kobling til en gasol flaske forsvinner dette problemet
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Vill nog påstå att de engångstuber som säljs i Sverige är en mix av propan och butan och fixar några minusgrader
Köper 450 g på biltema ( 70 kr ) räcker ca 3,5 tim till en weber 1200. Smidigt med engångstuber då man vill röra på sig
runt HB
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Jag använder denna, Primus vintergas året runt till min Cadac

Winter Gas
Winter Gas är liksom Power Gas en blandning av propan- och isobutan, som tack vare vår innovation VaporMesh fungerar effektivt ned till -22°C. Winter Gas är därför det utmärkta valet om du ska bege dig ut under årets kallaste månader eller upp på höjder där temperaturen är lägre. Ska du ut i temperaturer lägre än -22°C och laga mat, koka vatten eller smälta snö rekommenderar vi istället ett flerbränslekök
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vill nog påstå att de engångstuber som säljs i Sverige är en mix av propan och butan och fixar några minusgrader
Köper 450 g på biltema ( 70 kr ) räcker ca 3,5 tim till en weber 1200. Smidigt med engångstuber då man vill röra på sig
runt HB

Vi använder en sådan här för att slippa engångsgrejorna, räcker en hel sommar (för oss!):

1605978986047.png
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Hmmm en sån ska ligga i garaget någonstans det har jag inte tänkt på, en 2 kg gissar jag
Den ska jag leta fram kanske gängorna passar också med lite tur lätt att flytta också
Tack för tipset
 

hanshåkan

HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
malmö
HBK-Nr
11761
Medlemskap
2024
om man vill använda mindre gaspatron för rörlighet är det någon vet var man kan köpa påfyllningsnipel från p 11 - p 6 -till gaspatron 450 gram
 
Toppen