Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag har ett förslag på vart överskottet kan gå till. Som kommer hjälpa många hundar inte bara denna vinter utan alla kommande vintrar och ruskiga stormiga dagar året runt. Rescuet sköts av ett hängivet par på Irland och det sköter det väldigt fint. (har själv varit på plats och sett deras dog rescue) underbart varma och fantiskt hängivna människor.
Det står i artikeln att det är sista november som är sista möjliga dag. Men hundar utan hem har bla köpt in en isoleringskennel för ev sjuka hundar för ca 16000kr innan bidragen hunnit in för att kunna rädda och hjälpa så många hundar som möjligt i tid. I nuet gjuts det bla grunder för kommande kennlar.
Jag hoppas att ni tycker detta kan vara ett bra sätt att göra något bra av de fina bidragen ni satt in för Criss räddning. Och det skulle kännas bra om pengarna kunde gå till att rädda andra hundar.
Hundarna har inget skydd mot kylan. Hjälp hundarna in i värmen i vinter! - Hundar utan hem
Hundarna har inget skydd mot kylan. Hjälp hundarna in i värmen i vinter!
Coolronan dog rescue räddar hundar från flera olika dog pounds. Varje dag får de samtal om hundar som ska avlivas och för att hjälpa till har de satt upp rastgårdar. Men hundarna har ingenstans att skydda sig mot vind, regn och kyla. Det var en nödlösning som var acceptabel under vår, sommar och höst för hundar som annars skulle avlivas. Men nu kommer vintern och det blir kallt även på Irland. Just nu har 30 hundar inget vindskydd eller tak över huvudet.
Hjälp oss att hjälpa hundarna in i värmen!
Vi vill hjälpa dem genom att samla in till en kennel med 5 ”rum”. Varje rum har plats för 2 mellanstora – stora hundar.
Beställer vi kenneln den sista november så kommer den att levereras före jul. Hjälp oss att genomföra detta. De hundar som inte kan gå in i jul riskerar att hämtas och avlivas av kommunen.
- 1 rum för 2 hundar kostar 3600 kr
- 1 hundplats kostar 1700 kr
Hjälper du oss med ett helt rum så får du döpa kenneln och vi sätter upp en skylt med ditt namn eller om du vill tillägna den till någon.
Så här ser kennlarna ut. Men vi
kommer att sätta upp egna större
rastgårdar utanför.
***redigerade bort postgironummer och önskan om inbetalningen här då detta endast är för information om vart jag tyckte överskottet från Criss bidrag skulle kunna gå till*********