• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Grattis Gustav. Sjunde plats i VM.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Segelflygaren Gustav Salminen från Kaxholmen utanför Huskvarna tog i helgen en sjundeplacering på VM i konstflyg.

Tävlingen hölls i Tjeckien och Salminen tävlade ihop med svenskarna Pekka Havbrandt och Emil Andersson. Han placerade sig som bästa svenska segelflygare med 69.68 procent.

– Jag trodde inte jag stod så bra till jämfört med alla andra i världen men nu har jag fått det bevisat. Nästa år åker jag dit för att tävla på riktigt, säger Gustav Salminen till SVT Nyheter Jönköping.

Nyligen flög 20-åringen hem titeln Nordisk mästare i avancerad flygning med 75.98 procent.

Om två veckor tävlar han igen i SM.

Saxat från SVT.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Grattis Gustav. Sjunde plats i VM.

Hej pratade just med en medlem i hbk och dom visste att Gustav hade tävlat i VM. Roligt att medlemmar har snappat upp detta från vår lokala svt och lagt ut här.
Vi själva Ragge o jag for ner till Tjeckien också i personbil. Boende hade vi hos Gustav på hotellet de bodde, för han hade ett svit med 2 rum med sovplats till oss. Ja det var en upplevelse för oss som aldrig åker i väg. Men vi har nu fått mersmak så nästa år blir det Ungern. Troligen personbil. Hotellet hade pool som tur va för det var 35-40 grader där. Puhh. Lite bilder finns på min hemsida....
Riktiigt trevligt på fältet också. Ja nu är han taggad ev blir det en USA resa för att träna i vår och även Tyskland och England ligger nära till hands.
Är ni intresserade att titta på Sm så går det i Motala (Skärstad) den 27/8-30/8. Bara hoppas på att vädergudarna är med oss då. Vi åker dit på onsdag kväll med husbilen. /Susanne

Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Grattis Gustav. Sjunde plats i VM.

Bra Gustav.....fast jag hade ju hoppats på lite sträckor:)

Toppen