• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gratisvägar

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Vi har nu en 3,5tons bil men vi har beställt en 4,2 tons bil. Det har genom åren blivit ett antal resor genom Österike o Slovenien. Det har varit enkelt pga vikten på bilen. Dit med en vinjett o kör.

Nu till min fråga. Ni som redan har tyngre bilar och rest genom dessa två länder har ni några bra tips på gratisvägar.

Ni som är helt säkra på bra vägar skulle ni inte kunna skriva ner dom ev. med koordinat punkter och dom sedan läggs in under filer att ladda ner som tex. dokument.

Alla genomfarter är intressanta för det här skulle kunna bli ett bra infodokument att ha med sig i bilen.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Gratisvägar

Hej!
Vi har skrivit en hel del om detta i denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t21946-2/
Det som har hänt efter det att vi åkte den vägen är att Slovenien infört avgift på vissa vägar.
Vägarna genom Österrike för >3,5t och utan avgift var ok. Visst var det lite brant och kurvigt men det kändes aldrig osäkert.
Lycka till i din planering.

Senast ändrad:
Toppen