• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gratis ställplats under skördefesten !!

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Böda Riviera Camping bjuder på gratis ställplats under skördefesten 27/-30/9[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Skönt med lite husbilsfrämjande idéer. Dit kommer vi att åka även när det är normal avgift.[/FONT]

Läs mer här

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025
Sv: Gratis ställplats under skördefesten !!

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Böda Riviera Camping bjuder på gratis ställplats under skördefesten 27/-30/9[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Skönt med lite husbilsfrämjande idéer. Dit kommer vi att åka även när det är normal avgift.[/FONT]

Läs mer här

Hej
Detta lät för bra för å va sant, MEN, jag ringde dit o dom bekräftade att det är HELT KOSTNADSFRI husbilsuppställning under helgen, man behöver endast betala 20:- för el om man vill ha det och deponera 50:- på ett kort som gäller i duscharna(5:), ev återstående belopp återbetalas vid avresa, kortet gäller även i bastun, men hör å häpna, denna är också gratis!!!
OBS: detta är Böda Riviera camping i Kyrketorp, alltså inte Böda sand kronocamping!
Vi drar nog dit ikväll.
Hejs
Claes 105

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Hej
Detta lät för bra för å va sant, MEN, jag ringde dit o dom bekräftade att det är HELT KOSTNADSFRI husbilsuppställning under helgen, man behöver endast betala 20:- för el om man vill ha det och deponera 50:- på ett kort som gäller i duscharna(5:), ev återstående belopp återbetalas vid avresa, kortet gäller även i bastun, men hör å häpna, denna är också gratis!!!
OBS: detta är Böda Riviera camping i Kyrketorp, alltså inte Böda sand kronocamping!
Vi drar nog dit ikväll.
Hejs
Claes 105

Om ni åker dit kan du väl återkoppla hur det gick, och om de fick många besök. Har vi bara haft tid så skulle vi åkt dit bara för att stödja goa idéer.
Å gratis bastu och duscha för en femma är ju aldrig fel. Gott bröd och eget rostad kaffe på bageriet i Böda...

Bosse

F

F.d. 9344

Guest

Planerat var att börja med södra Öland men nu vänder vi på steken och så får vi se om vi får någon plats på denna camping även om vi kommer sen fredag em.:)

D

Deleted member 11118

Guest

Äntligen en camping som fattat galoppen angående husbilar, och som Ludde skrev ät på restaurangen. Hoppas fler campingar läser och tar efter annars får vi sprida det med mun mot mun metoden. Hurra

Tyvärr ville barnbarnet 5,5 år till Ullared och vem kan säga nej till detta, men nästa år tar vi oss nog till Öland.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Bodde på Kyrketorp Böda riviera några nätter i slutet aug för ett par år sedan.
Tog en plats nr 71 på områdes kartan 20m till stranden, några säsongare campade där nere som tydligen är ett uppskattat området på campingen.
Campingvärden sa att ingen ville stå där för man fick backa in...
det var inga problem hur mycket plats som helst.

Bosse

T

Teddi

Guest

Tyvärr är det bara 10% av husbilsägarna som är med i HBK. Tänk om vi fick med 80%. :)

ett skräckscenario skulle ja förmoda:D:D

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Det finns minst en campingägare mitt på Öland som inte har fattat något på två år. Tyvärr är det bara 10% av husbilsägarna som är med i HBK. Tänk om vi fick med 80%. :)

Kenth, förstår att du refererar till Kapelluddens camping, som "finns minst en campingägare mitt på Öland som inte har fattat något på två år."

Men som egenföretagare så ser jag på det annorlunda. I morgon fredag är Kapelluddens Camping helt fullbokad och idag är det troligen Sveriges bäst bokade campingplats och det kostar 300 kr/natten!

Kallas marknadsekonomi, tillgång och efterfrågan bestämmer priset och tydligen har man inte prissatt sig ur marknaden eftersom det är fullt! Massor av husbilar!

Sen att du, jag och andra husbilsägare tycker det skulle vara bättre om det var billigare är en helt annan sak. Läste någonstans om hummerpriserna på västkusten, snacka om stor efterfrågan och liten tillgång!

F

F.d. 30092

Guest

Tänk om fler anammad den fina gest.:applaus: Hoppas dom får mycket husbilsfolk och att man gynnar restaurangen. Hoppas ni får det trevligt där. Lite långt för oss att åka dit men sparar platsen för ev besök senare.

Christer :mh3:

F

F.d. 9344

Guest

Tyvärr är det bara 10% av husbilsägarna som är med i HBK. Tänk om vi fick med 80%. :)

ett skräckscenario skulle ja förmoda:D:D

Varför det Tiddi?
Många blir starka o styrka det behöver vi i kampen för ställplatser och idiotiska påfund från myndigheter, och så vidare.

Min tro är att inom en snar framtid så är vi där länderna på Kontinenten är nämligen att HB det är det som gäller för den rörliga turisten. HV det har man som en sommarstuga permanent uppställd på en särsongsplats.
Tror du inte det Teddi:)

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Ett litet rop ut i tassemarkerna. Nu handlar det om en GRATIS STÄLLPLATS på en camping.:rolleyes:
Hur kan vi hamna i en diskussion om hur många vi skall var i HBK hit o dit.
Och som alltid är innehåll viktigare än mängd...
Hoppas alla på Öland får en trevlig helg och speciellt de som tar sig till Kyrketorp ;)

Senast ändrad:
D

Deleted member 11118

Guest

Los Suecos du är nog nära sanningen, marknaden bestämmer priset är det för högt kommer igen gäller som företagare hitta rätt nivå. Många husbilar vill ta in på camping och accepterar priset. En del vill inte ta in på camping för de vill fricampa, en del tycker stelplatspriset är för högt osv. osv. Jag tar gärna in på en camping om priset är ok enligt mej. Kan inte se något fel i det. Vi är alla olika och tycker olika, det vi har gemensamt är en husbil. Hur var och en sen övernattar är deras ensak. Ju billigare ju bättre det tycker säkert alla. Tack för mej Lasse

T

Teddi

Guest

Varför det Tiddi?
Många blir starka o styrka det behöver vi i kampen för ställplatser och idiotiska påfund från myndigheter, och så vidare.

Min tro är att inom en snar framtid så är vi där länderna på Kontinenten är nämligen att HB det är det som gäller för den rörliga turisten. HV det har man som en sommarstuga permanent uppställd på en särsongsplats.
Tror du inte det Teddi:)

ärligt talat,,ja tror inte detta,,snarare så blir de större motsättningar ock bråk,,som de ser ut idag,,ja ser gärna ett par klubbar till,,utrymme finns,,för dom kreativa,,
det krävs att man drar åt samma håll,,iof är de ju bara att invänta morgondagen,,alltså titta på medl,,listan om nåt år,,

inget ont om denna klubb,,ja har haft en mycke bra tid,,men på 70,000 bilar krävs nåt helt annat ,,idag är väl bara drygt 15,000 anslutna till olika föreningar,,

så visst finns det en potential,,men hbk ligger mej närmast,,inget tvivel,,

min egen åsikt,,

F

F.d. 9344

Guest

Los Suecos!
Naturligtvis är detta med "Gratis ställplats" en marknadsföring:)

Nu är det lågsärsong och det kostar inte campingägaren något att bjuda på detta. MEN Campingen får visa upp vad den har att erbjuda och det räknar naturligtvis en företagare med skall generera att det kommer mer kunder under högsärsong, tro du inte det?
Jag tycker det var en smart reklam för sitt företag.

Sedan tror jag också att denne företagare vill bidra med att locka folk till norra delen av Öland så att det gynnar handel där. För allt verkar kretsa omkring Borgholm där det mesta händer under Skörderfesten och även under sommaren.
Ja det var min fundering och jag har nappat på den:)

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

I morgon fredag är Kapelluddens Camping helt fullbokad och idag är det troligen Sveriges bäst bokade campingplats och det kostar 300 kr/natten!

Kallas marknadsekonomi, tillgång och efterfrågan bestämmer priset och tydligen har man inte prissatt sig ur marknaden eftersom det är fullt! Massor av husbilar!

Tror inte det bara handlar om marknadsekonomi när det gäller priser på campingar.
Prisnivån styrs av SCR och gud nåde den som inte håller prisbilden.
Att den campingplatsen är toppbokad beror lite på åldersgruppens (husbilsåkare) oro att inte få en plats under skördefesten och det handlar om trygghet och bekvämlighet, och att man tycker sig ha råd...:oops:

Bosse

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

I morgon fredag är Kapelluddens Camping helt fullbokad och idag är det troligen Sveriges bäst bokade campingplats och det kostar 300 kr/natten!

Tror inte det bara handlar om marknadsekonomi när det gäller priser på campingar.
Prisnivån styrs av SCR och gud nåde den som inte håller prisbilden.
Att den campingplatsen är toppbokad beror lite på åldersgruppens (husbilsåkare) oro att inte få en plats under skördefesten och det handlar om trygghet och bekvämlighet, och att man tycker sig ha råd...:oops:

Bosse

Jasså... jaha :cool:

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Planerat var att börja med södra Öland men nu vänder vi på steken och så får vi se om vi får någon plats på denna camping även om vi kommer sen fredag em.:)

Hej
Nyss incheckad ,ringde ett telenummer vid receptionen, ut kom restaurantchefen med ett plastkort till dusch o bastu,hälsade oss välkomna o sa att vi får ta vilken plats vi ville.
Körde in på området o hittade en plats ganska nära sandstranden,gott om plats på campingen.
Sitter just nu o lapar sol från en klarblå himmel mmmmm.....
Ibland ä de gött å leva.
Hejs
Claes 105
Ps: restaurangen är öppen mellan 12 00-21 00.

Toppen