• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gratis nedladdning av POI till campingar

O

Olof

Guest
Sv: Gratis nedladdning av POI till campingar

Senkommet tack för denna info. Har lyckats ladda ned koordinatuppgifterna till et excel-ark på datorn. Via Garmins POI loader har jag försökt föra över dem till min Garmin Nuvi2595 men ej lyckats. Är det möjligt att göra för denna modell? I så fall-hur gör man?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

IMG_1469.PNG
Klicka på zipfilen

IMG_1470.PNG
Välj POIViewer

IMG_1471.PNG
Importera

IMG_1472.PNG
Massor av punkter på kartan

IMG_1473.PNG

Många punkter blir det men med POIViewer får man utöver koordinater några bonusfunktioner som tex Streetview.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

IMG_1475.PNG
Lämplig navigeringsapp leder till målet.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Fast nu var väl frågan "till Garmin" inte till paddan.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Senkommet tack för denna info. Har lyckats ladda ned koordinatuppgifterna till et excel-ark på datorn. Via Garmins POI loader har jag försökt föra över dem till min Garmin Nuvi2595 men ej lyckats. Är det möjligt att göra för denna modell? I så fall-hur gör man?

Ja det var det som var frågan.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

I den store zip filen finnes filer for de fleste navigatorer. Gpx og gpi er de beste for Garmin, archi har gpx og en csv utgave for Garmin.

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Laddade ner Archies Europacampigar till POIviewern i iPaden.
Detta innebar att POIviewern nu inte startar mer. Startikonen är uppe i några sekunder och sen stängs appen av. Har rejält med minne, så jag misstänker att det inte är orsaken till detta.
Tacksam för tips av någon initierad!
//Kjell

Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Laddade ner Archies Europacampigar till POIviewern i iPaden.
Detta innebar att POIviewern nu inte startar mer. Startikonen är uppe i några sekunder och sen stängs appen av. Har rejält med minne, så jag misstänker att det inte är orsaken till detta.
Tacksam för tips av någon initierad!
//Kjell

Löste detta själv genom att slänga app och innehåll. Laddade upp appen på nytt och endast Archies Campingar. Nu fungerade det delvis. Ett till omtag utan Archies men med tidigare Poi:s och allt fungerar som vanligt igen.
//Kjell

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Eftersom hela europafilen innehåller nästan 40000 punkter är det bättre att dela upp filerna land för land eller norra och södra Europa var för sig.
Då funkar det bättre.

Leffe M

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2025

Hej Har laddat ner Europafilen land för land på min ipad i poiwiwer men jag får alldrig fram kartan med alla prickar på
Trycker jag på places så finns länderna där tar jag tex Tyskland ock välger en plats där ock då på maps visar apple maps vägen dit

Frågan Varför får jag inte fram kartan med prickarna vilket måste vara enklare att finna platser på

Leffe

Toppen