Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har funderat lite över hur det fungerar på ställplatser när obehöriga håller till utanför husbilar och man kan misstänka att något fuffens kan vara på gång? Brukar man hjälpas åt att vakta bilarna eller?
/Åke
Anledningen till att jag skrev frågan var att vi råkade ut för ett inbrottsförsök på en camping för 4 år sedan som slutade med att tjuvarna efter att ha försökt få upp bakdörren på vår van stack iväg med sin bil ut genom bommen till campingen och försvann. Vi blev då lite förvånade att ingen från någon husbil i närheten reagerade och kom ut eller frågade oss senare vad som hänt. Civilkurage finns det?
/Åke
Det är märkligt att ingen reagerade på detta. Betr. civilkurage så kan man undra om det finns något som är så. Det är kanske bara ett uttryck för något som många önskar sig ha.
Hade jag/vi sett eller hört något sådant så givetvis hade vi hjälpt till. Det kan ju vara vår (o)tur nästa gång.
Kan också tala om att i vårt villaområde har vi ett aktivt samarbete med grannsamverkan. Upplysningar m.m. som byts mellan husen och via mailboxar. Dessutom hjälper vi varandra då det finns okända människor i området.
Vilgot