• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grand Finale/ Hökensås

F

F.d. 52909

Guest
Ni verkar ju väldigt taggade gubbar :wink:...eller laddar ni i tysthet inför helgen med en massa hemliga trix ? :twitcy:
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

Kommer ihåg att det var likadant inför Ölands Norra i våras. Det blev knäpptyst på tråden dagarna innan.

Det är väl som du nämner gubbarna och kanske "kärringarna" med för den delen sitter väl hemma på kammaren och laddar.

Hur som helst så är planen att Anton och jag sticker fredag morgon ackompanjerade av tuppen.

Har precis kommit hem från sjön, har kört runt och kollat efter fisk med fishfindern på ställen som det brukar vara gott om abborre men jag har väl fått upp alla för det blev inte ett eko.

Men nästa resa blir det flytoverall, det var svinkallt och blåste.

Anders
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

Hej på er.
Tydligen så blir det vi tre som åker.Min bil står alltid redo_Och trixa behöver vi inte,bar o spott poa flua o senn ä de bar o få i flua på rätt ställ.O där under poa bottna sto den Helmer stor öringa.
O det är väll inte så mycket att orda om.Bara vädret blir som det har varit
sista dagarna;kommer att bli bra fiske.Skrev e-post till vinnaren av Fångst ligan 2009 än har jag inte fått något svar.
Vi får se.Ska bli kul .
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

Jo...det har du nog helt rätt i Anders, finns ju lite pryttlar att förbereda o ha koll på.

Vår avresa från Gingri stavby blir förhoppningsvis runt 13-tiden om allt går bra.


Anton...tror som du att vädret kommer att bli bra o det är ju alltid trivsammare.


Vi syns !

Pekka :)
 
Senast redigerad av en moderator:

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Grand Finale/ Hökensås

Ni verkar ju väldigt taggade gubbar :wink:...eller laddar ni i tysthet inför helgen med en massa hemliga trix ? :twitcy:
Var i Hökensås i helgen och det var riktigt skitväder.2 dagar utan fisk.Några enstaka hugg på geting och Mickefinn,lågtryck=ej aktiv fisk.Om samma visa denna helg så pröva små förtyngda nympfer i grönt eller brunt och fiska djupt.Kompisen fiskafe helatiden med olika drag och det bidde nada napp.Inte heller var det tal om någon vakande fisk
Skitfiske på er
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

Var i Hökensås i helgen och det var riktigt skitväder.2 dagar utan fisk.Några enstaka hugg på geting och Mickefinn,lågtryck=ej aktiv fisk.Om samma visa denna helg så pröva små förtyngda nympfer i grönt eller brunt och fiska djupt.Kompisen fiskafe helatiden med olika drag och det bidde nada napp.Inte heller var det tal om någon vakande fisk
Skitfiske på er

Tack för att du berättade detta. Då kan ju bara allt bli bättre för oss.:yes:

Anders

PS Synd bara att det sitter en fiskare i Näs och gråter. Han som låst in bilen i ett halvår, när dom stora pojkarna skall ut o umgås och ha roligt.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

ok....Hasse P vet att du sitter med näsborrarna som fastklistrade vid skärmen denna helg.

Kan lugna dig med att Anders har kommit tillbaka, t.o.m toppluvan satt kvar efter dagens fiskepass. Han sitter just nu o äter i sin husbil o lägger upp ny taktik för morrondagen.

Christer o Anton har också avslutat sitt pass, några hugg men tyvärr inget mer idag.
De hade provat med det mesta, mete, drag, spinnare o fluga...men det verkar som bottenmete är metoden för det var det som grabbarna såg att folk fick fisk på.

Jag själv o Hasse trassel kom sent idag så det blev inge fiske, det enda dramatiska var att jag fick en praktpunka på hojen men imorgon är vi alla med på banan...återkommer med bildmaterial ! :)



Pekka
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Grand Finale/ Hökensås

:cool:Tack för rapporten Pekka, det var både lungnande och oroväckande. Oroväckande i den meningen att ingen har fått något påslag ännu, men-men det har ju bara börjat än för er, så jag sitter lungt i båten tills det kommer en rapport som är värd namnet.

Du nämde namnet Crister som troligen är en storfiskare som kommer från Tibro, med HBK NR:1764,och har en fru som heter Kerstin??????, eller är jag helt ute och cycklar jag med,fast UTAN praktpunka?.

Det som var lungnande ( ja det vet du ju), men ta och snyt honom i morgon bitti,och knyt åt halsduken ordentligt.

Marianne och jag åker till Överum i morgon bitti för att stödfiska för oss på ostkusten.

Jag skulle hälsa från Marianne till Annette, att hon hoppas att hon vinner över er alla.

Jag ser med tillförsikt fram emot en positiv fiskerapport i morgon.

ps: Jag glömde att båten var bortskänkt .


Hälsa alla så gott från oss två.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Grand Finale/ Hökensås

Undrar om man ska ta en bit av den punkterande cykeln och agna med?
Har ni förslag? Rollerteam kan ju inte använda trampgrejen.
I morgon tar vi kanske någon liten MÖRT.
Skitfiske på oss:wub:
Hasse
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

Tack Hasse....jho tror också att Annette hade "slått" oss alla med det flytet hon har nu. Men tråkigt för henne o tur för övriga medverkande har hon fått lämna walkover denna gång.

Hon o Timja ska "walka" vandringslederna istället o låta pojkarna leka själva, kanske bäst så tyckte hon.


Du har helt rätt med Christer o Kerstin från Tibro...de hälsar o har goda minnen från Öland.


Pekka
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Grand Finale/ Hökensås

:cool: PEKKA - PEKKA för faan, jag glömde ihåg väderrapporten från i går!. Det skulle ju bli minusgrader borta hos er. Vill du kolla att hj har med sig snökedjorna till scootern,ja han kallar ju rullatorn för scootern.

Kolla om han har en nylånpåse uppteipad på den vänstra styrmeden, ja den med det gröna hantaget på, för där har han snökedjorna i. Det skulle ju vara en katastrof om han slog i kull på grusvägen på väg ner till sjön.

När du ändå kollar kedjorna,så ta och släng med ett par slirmattor med, dom kan du lägga i korgen under sittpallen på rullatorn. Jag tror att slirmattorna kommer att gå åt under dagens gång. Det är nog bäst att kolla att gummitutan på höger styrmed ,ja den med det röda hantaget,att den inte har gummibälgen kvar, för då kommer han att stå där och tuta hela dagen vid sjön,och sånt är ju så jävla irriterande.

Var noga med att ställa av honom på Handikapp bryggan,den med det extra höga staketet, för annars så ger han sig ut på pontonbryggorna med rullatorn och kommer givetvis att dratta i, med en massa problem som följd, ja jag tänker på att det kommer in vatten i naven på rullatorn så att lagren kommer att rosta framöver och det är inte bra.


Puuuu sicken tur att man nu äntligen kan åka och fiska själv,utan eleven.

Hade Pekka.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

När man äntligen slapp lärar-eländet kom framgången!
Två fiskar idag vid Hökensås!
Dessutom massor av "gemyt" och fotboll ikväll i glada vänners sällskap!

Mycket beröm från Pekka m.fl. gör att jag hädanefter skiter i läraren, jag kan numera stå på egna ben vilket jag äntligen upptäckt idag.

Storfiskarn
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

Hasse...du hade rätt med att det blev kallt i natt, låg på frostgränsen. Tyvärr fick Anders inte med sig scotern men han var vänlig o köra oss med sin husbil till dagens fiske.

Inte världens bästa vägar här i Hökensås (för husbil) så han "guppa" i bakändan med den nymonterade dragkroken i nån håla så eluttaget fick sig en törn. Men ingen större fara, går nog o fixa till med eltejp o järnspett.

Så....till dagens fiske o slutresultat. Kan ju förvarna dig lite att Anders tyckte det var fantastiskt skönt o få känna frihetens vingar...att få bestämma själv som han uttryckte sig vid dagens första fikapaus. :)

Vädret var med oss, lite narigt men tämligen vindstilla o en blek oktobersol som värmde lite. Mycket vak var det i de 2 sjöarna vi provade idag, fast trögfiskat men till slut lossnade det lite...för några utav oss. :wink:

1) Christer med en båge på 1 kg
2) Anders Hj med en båge på 0,8 kg
3) Harald med en båge på 0,5 kg

4) Hasse Trassel med titeln bästa håvmästare
5) Pekka...som dagens bästa fotograf

Fantastiskt kul har vi haft o som avslutning ska vi titta på landskampen senare idag...jag kommer nog inte o höra så bra för jag kommer att stoppa såna där gula i örona då, tackar på förhand Hasse för tipset om det.

...o så lite foton
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Grand Finale/ Hökensås

foton...
 

Bilagor

  • Hökensås oktober -09 HBK 121.jpg
    Hökensås oktober -09 HBK 121.jpg
    1,4 MB · Visningar: 3
  • Hökensås oktober -09 HBK 125.jpg
    Hökensås oktober -09 HBK 125.jpg
    1,2 MB · Visningar: 4
  • Hökensås oktober -09 HBK 136.jpg
    Hökensås oktober -09 HBK 136.jpg
    1,2 MB · Visningar: 3
  • Hökensås oktober -09 HBK 138.jpg
    Hökensås oktober -09 HBK 138.jpg
    1,3 MB · Visningar: 4
  • Hökensås oktober -09 HBK 135.jpg
    Hökensås oktober -09 HBK 135.jpg
    1,1 MB · Visningar: 6
  • Hökensås oktober -09 HBK 139.jpg
    Hökensås oktober -09 HBK 139.jpg
    1,2 MB · Visningar: 4
Toppen