• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gröna städer och områden i Tyskland.

Kjell Anders

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Allå vänner!

Vet att jag tidigare läst i några trådar här på forumet om ett speciellt märke att klistra på framrutan för att få åka på vissa ställen i Tyskland. Kan nu inte hitta dessa trådar.

Kan någon hjälpa mig?

Tror det skulle vara möjligt visa fordonshandlingar på en tysk besiktningsstation och sedan betala några euro för märket.

Vet någon hur jag på bästa sätt ordnar detta när jag kommer till Tyskland är jag tacksam för all den hjälp som kan fås.

Vänligen Kjell

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Gröna städer och områden i Tyskland.

Hej!
Vi åkte direkt till Heiligenhafen i slutet av augusti och uppsökte TÜV-stationen på Gewerbestrasse 1. Mycket lätt att hitta dit. Ligger på norra infarten mot centrum. Det stod en TÜV skyllt mitt för Lidl-butiken, så det var lätt att hitta. Lämna fram svenska besiktningsinstrumentet så vet stationskillen vad det är fråga om och fixar märke mot en låg avgift. Minns inte exakt men jag tror vi betalade ca 5 Eu. ( Vi fick en gul till vår 2005.a)
M.v.h. Bengt

F

F.d. 6530

Guest

Hej vi var på samma TUV o pratade med killen där, vår gamla -98 skulle få en gul den med. Nilsman

GöranH

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022

Hej ring å prata med Göran Palesjö han har hand om Importhandlingar och Miljödekaler på Dekra,här är deras webb adress www.dekra-automotive.se/.Tog mig 3 dagar sen låg märket i postlådan.Här är Tel: 016-14 76 30 till Göran

Senast ändrad:
Toppen