• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gråvattentank

kalle43

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9798
Medlemskap
2024
Hjälp
icon4.gif
kan inte se hur mycket vatten det är i gråv.tanken på displayen. Har haft den på verkstad flera gånger men inget resultat. Hoppas det finns någon som ger ett bra tips.
Vi har en Fiat/Dethleffs A 5431 2001.

:yes:Göran :wub:Gumpan
 
F

F.d. 55464

Guest
Sv: Gråvattentank

Jag menade inte att du skulla hälla i klorin ! Det kan ställa till stora problem för dig ! Gör inte det ! Mätaren kan lägga av helt då.Därför min fråga.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.601
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Gråvattentank

Genom inspektionsluckan på tanken brukar man nå nivågivaren som oftast består av 4 metallpinnar med olika längd. Det brukar räcka med att torka av dem med hushållspapper för att mätaren skall fungera.

Tyvärr varar det som regel bara några dagar innan nivåmätaren åter visar fel.
Har för min del slutat att bry mig om det, beräknar i stället nivån efter hur mycket färskvatten som förbrukats.
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Gråvattentank

Har problem med nivåmätning i gråvattentanken, den visade hela tiden halv tank. Såg tipset om maskindiskmedel och körde på med det. Nu visar tanken fullt hela tiden även om den är tom :(
Ser också tips om att lyfta upp sensorerna och torka av dem.
Hur kommer jag åt dem i en Burstner Ixeo?
Mvh,
Nisse
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Gråvattentank

Tror nog du skall kolla nivåmätaren i gråvattentanken. Du har väl aldrig hält ner klorin i den ?

Har ofta i skvätt klorin i gråvattentanken , har aldrig haft något problem med några givare under 30 års resande med husbil . Om jag minns rätt så rekommenderar Kabe att man ska göra så för att hålla tanken ren , Med vänlig hälsning Sevallbo
 
Toppen