• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gråvattenpump utan effekt - Kabe 880 lt 2011

boppe

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
6385
Medlemskap
2024
Pumpen går men det kommer inte ut något vatten, har funkat utmärkt tidigare. Såg en tråd där det pratades en del om backventilen, sitter den inne i pumpen eller? Någon som har en idé om andra orsaker?
Mvh Bosse
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hade tidigare en Kabe med problem tömma gråvatten,fick en backventil från Kabe,den monteras på utgående vatten från pumpen,kapa slangen montera ventilen.
 

boppe

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
6385
Medlemskap
2024
Hade tidigare en Kabe med problem tömma gråvatten,fick en backventil från Kabe,den monteras på utgående vatten från pumpen,kapa slangen montera ventilen.
Ok, tack för svar. Undrar bara hur denna backventil ser ut. Jag har en liten svart "burk" med ett lock som redan sitter på utgående slang. Kan det vara backventil??
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Ok, tack för svar. Undrar bara hur denna backventil ser ut. Jag har en liten svart "burk" med ett lock som redan sitter på utgående slang. Kan det vara backventil??
Har inget minne av något lock,jag har för mig att det satt en ventil från början, men Kabe skickade mig ytterligare en variant.
Tyvärr har Kabe lagt ned den utmärkta support man hade tidigare,nu hänvisas du till återförsäljare.
Jag lånar en bild från Tommy och Elisabeth från en annan tråd.
1590340811933.png
 

boppe

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
6385
Medlemskap
2024
Har inget minne av något lock,jag har för mig att det satt en ventil från början, men Kabe skickade mig ytterligare en variant.
Tyvärr har Kabe lagt ned den utmärkta support man hade tidigare,nu hänvisas du till återförsäljare.
Jag lånar en bild från Tommy och Elisabeth från en annan tråd.
Visa bilaga 193468
Tusen tack för svaren Olof, får undersöka detta vidare. Min ev "backventil" ser inte ut alls som denna. Ska försöka på lite olika sätt imorgon. Ha D.
 

bryngan

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
3001
Medlemskap
2024
Det är säkert skräp i gummi membranet i pumpen ,det händer ofta i våran bil nu har jag lärt mig att rensa det tar ca en kvart att plocka sönder pumpen . om du vill kan du ringa så förklarar jag hur, det går till , 0730 690684ingemar
 

boppe

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
6385
Medlemskap
2024
Tusen tack för alla svar. Ska testa lite o se om jag lyckas. Kanske ringer dig, Ingemar, om jag inte lyckats. Vi bor ju inte heller så långt ifrån varandra.
Allt Gott till Er alla.

Mvh
Bosse P
 
Toppen