• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gråvatten

Olle Ljung

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
3186
Medlemskap
2024
Jag har en CI Kyros 2021 års modell. När jag kör med 33% vatten i tanken kommer det in vatten på golvet i duschen.
Jag lämnade in bilen där jag köpte den. Efter undersökning sa de att jag överfyllt tanken därför att mätaren visade fel och att det är åtgärdat mätaren. Jag fyllde tanken till 33 % och mätte mängden det gick i 42 liter och provkörde, det blev ingen skillnad. Nu undrar jag om det finns fler som har samma problem?

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Jag har en CI Kyros 2021 års modell. När jag kör med 33% vatten i tanken kommer det in vatten på golvet i duschen.
Jag lämnade in bilen där jag köpte den. Efter undersökning sa de att jag överfyllt tanken därför att mätaren visade fel och att det är åtgärdat mätaren. Jag fyllde tanken till 33 % och mätte mängden det gick i 42 liter och provkörde, det blev ingen skillnad. Nu undrar jag om det finns fler som har samma problem?
Gäller det avloppsvatten, gråvatten i rubriken?

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Blev bara lite förbryllad då i vår Kyros 2014 bär sig färskvattentanken åt som du beskriver. Vid 0% kvar enligt mätaren finns ytterligare cirka 40 lit kvar. Beroende på tankens L-form.

OK, antar vattnet kommer upp från avloppshålet, så proppen i, problemet löst (åtminstone praktiskt)

Toppen