• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gräsgödsel mot bladväxter osv ...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Ni som har vackra gräsmattor utan en massa små bladväxter vad använder ni för gödsel eller liknade för att få så gräset tar överhand .

Jag har gödslat med "Grönare gräs" men det verkar inte gjort någon skillnad .

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026
Sv: Gräsgödsel mot bladväxter osv ...

Jag kan ingenting om gräsmattor... Men jag vet att denna produkt gör den fantastiskt grön och fin samt att alla maskrosor och annat "otyg" försvinner snabbt :) - Bayer Garden

Har ingen uppfattning om övriga fördelar resp. nackdelar. :confused:
Men jag vet att vi har en väldigt fin gräsmatta :)

// Fredrik

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025

Mekanisk rensning med knäböj och ogräsjärn min käre Linder.
Hälsningar Göran Hellman

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Men Göran , du vet väl att jag är kanske inte så orörlig men jag är ganska lat ;) :)

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025

Det går ju att ligga på mage och plocka också. Men Combi-Stroller är kanon, om Du fått igång Din robotklippare. Om inte så får Du klippa flera gånger i veckan. Kanske inte så bra för latmasken. Hälsningar Göran Hellman

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Robotklipparen är igång och jag sitter i solstolen , får åka och köpa Stroller imorgon .

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Hej
Har gräset svårt att hävda sig i konkurrensen med annat så kan det behövas ett sk fullgödsel NPK (kväve, fosfor, kali).
Det finns i en mängd olika kombinationer på sammansättningen så det kan vara bra att fråga på någon lantmannaförening (heter väl oftast granngården idag).

Köp då en vanlig säck (som yrkesfolk använder) den heter då bara t.ex NPK 11-5-18 och det är samma innehåll eller bättre än de olika konsumentprodukter med fantasifulla namn och rejäla prispåslag.

När gräsmattan är uppgödslad är inte att förglömma gräsklippet som ger värdefu ll näring.

/Stig

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Tackar så mycket och jag är också inne på det spåret att en elegant förpackning i små påsar bör finnas hos lantmännen i samma innehåll men enklare påse .
Såg även att om man köper Stroller kombiTplus så är det billigare att köpa 8,75 kg (kilopris 37:) än 14kg (kilopris 47:).

Jag köpte igår en 8,75 kilos påse men jag åker till lantmännen och köper en sådan också och gödslar halva gräsmattan med varje .

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Stroller!
Bör regna eller vattnas inom ett par dagar. Görs om efter 2-3 veckor.
+ handpåläggning. :)

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025

Grön asfalt Bengt-Åke - grön asfalt. Jag kan hjälpa Dig med att måla blommor. Hälsningar Göran Hellman

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Hej
Roundup och konstgräs sparar mycket arbete:twitcy:
Mvh. Klas