• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gränna Camping

F

F.d. 24837

Guest
Sv: Gränna Camping

Synd att dom har förstört sjöutsikten på Gränna med alla dom där höga popplarna. Jättefin camping och vi fick en plats alldeles nere vid sjön sist men träden förtar ju hela känslan.

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Vi sitter på stora parkeringen på utsidan och har just löst melodikrysset.
Ska nu gå en lite sväng.

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

Sitter på Bredängs camping och går igenom anmälningar till HBK golfen frugan och barnbarn på grönan,jag och hunden klara oss
Berra

F

F.d. 3337

Guest

Stod också på Gränna camping i helgen tillsammans med en kompis som har husvagn och dom rackarna lurade ut mig och frugan till Visingsö med cykel, totalt 3,8 mil vart det, fin tur, skapligt väder men jäklar vad ont i häcken jag har.

Imponerande fin serviceanläggning, men man blir lite bestört när man hör att det är en del husbilsåkare som inte kan sköta sig, kompisen berättade att några gånger under veckan som var så står det folk utan passerkort utanför servicehuset på kvällarna och vill in till dusch och toalett.
Pratade med en i personalen och han sa att det inte var alldeles ovanligt att folk som övernattar med husbilen på parkeringen mitt emot brukar snika sig in i deras anläggning, hmm.

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Vi har vid ett flertal tillfällen stått på parkeringen mitt emot campingen. Ett utmärkt ställe för 100 kr/natt. Skulle aldrig falla oss in att försöka komma in på dusch, toa mm utan att stå på campingen. Vi har ju allt med oss så varför smita in och förstöra för alla andra husbilskamrater som kanske blir drabbade då.
Nästa helg kommer vi åter till Gränna och parkeringen för en natt. Toppen! Hoppas bara att fiskaffären bredvid krogen har öppet så att det kan bli lite rökt fisk till förrätt.
Anne-Louise & Johnny

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

HBK intresserade Hasse009, jag tror inte på vad du hört och skriver.
Att detta skulle vara ett vanligt beteende att husbilsåkare brukar snika in i sig på campingens service inrättning utan passerkort.

Varför skulle en husbilsägare förnedra sig till detta, när han har alla bekvämligheterna i sin husbil.

Sen undrar man varför DU tar upp denna fråga med campingens personal, när det inte angår dig ett dugg.

Försöker du leta fram negativa saker om oss ?

Senast ändrad:
F

F.d. 3337

Guest

Skjut inte budbäraren.

Jag vet inte hur du brukar göra när du är ute med husbilen men jag brukar snacka både med grannar och personalen på campingar och ställplatser, så även i helgen och då kom frågan upp.

Vad betyder "försöker du leta fram negativa saker om oss"?
Jag har själv husbil och haft så i 10 år så jag förstår inte vad jag skulle misskreditera oss husbilsåkare för.

Jag skrev inte "att det är ett vanligt beteende" utan "det inte var alldeles ovanligt" och det är väl inte riktigt samma sak.

Handen på hjärtat tror inte du att det finns folk, husbilsåkere eller andra som inte skulle dra sig för att vara så fräcka att de skulle försöka utnyttja facilieter utan att göra rätt för sig.

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Efter att ha skrivit här och sedan åkt hem ganska tidigt på söndag kommer en snubbe cyklande på en minicykel med gps i ställning på styret.
När han fick se frugan och mej stannade han tvärt, kollade sin gps, sneddade över en gräsmatta(allmänning) och försvann fort som en avlöning.
Jag hade tagit fram telefon för att fota, men hann inte.
Är det fler som råkat ut för detta??

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025
Grenna Ställplats

För ganska precis 24 timmar sedan tog jag in på Grenna ställplats för o sova på vägen hem från utlandet. Då det var mörkt var jag tvungen o ta fram min ficklampa för o se vad som stod på betalautomaten. In med kortet, och jag hade betalt 140 kronor/24 timmar för att sova på en numrerad plats. Vi var cirka 15 bilar som stod på ställplatsen och tre bilar som stod utanför. Somnade fort och vaknade tidigare än övriga familjen så jag gick upp och tog mig en morgontur. Blev nyfiken på dom tre som ställt sig utanför ställplatsen, och gick fram till betalautomaten. där stod: 15 kr/timme eller 45 kr/ dygn. Jag som ca 9 timmar tidigare betalt 140 kr. Ok vad får jag för mervärde på ställplatsen som är värt 95 kronor? Jo, jag hade kunnat tagit el men gjorde det ej för jag såg inte ens elplintarna som står under träden i mörkret. Jag kunde tömma mitt gråvatten och min toalett. Jag kunde få betala 5 kronor för färskvatten, men jag tog vatten gratis från en rulle på väggen. Allt detta för 95 kronor mer. Jag kan bara säga att jag känner mig lurad.

Mvh
larsemil

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Grenna Ställplats

Jag håller med dig man känner sig lite lurad när man står där. Vi var där för några veckor sedan och då var jag lite för långsam upp i bilen efter att ha betalt i automaten, då slog bommarna ner innan bilen var inkörd. Som tur var så kom en person för att betala för nästkommande dygn och då gick ju bommarna upp och vi kom in. Tacksam för det. När vi sedan var inne så fanns bara elplatser för dem som står vid träden!? Alla betalar ju lika, då ska det finnas ström för alla!!! Borde kontaktat de som ansvarar för ställplatsen, men det blev inte av. Nästa gång står vi utanför. :confused:
Bengt

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021

Det är enligt vad jag vet inte tilåtet att övernatta på parkeringen utanför

Men på andra sidan vägen är en parkering med tillstånd att parkera husbil
Kostar 80 Kr per dygn

Ofentlig toa samma som ställplatsen

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Efter att ha skrivit här och sedan åkt hem ganska tidigt på söndag kommer en snubbe cyklande på en minicykel med gps i ställning på styret.
När han fick se frugan och mej stannade han tvärt, kollade sin gps, sneddade över en gräsmatta(allmänning) och försvann fort som en avlöning.
Jag hade tagit fram telefon för att fota, men hann inte.
Är det fler som råkat ut för detta??
Kan ha varit en geocach-letare. Skulle kunnat varit jag men jag är i Skåne ...:)

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Jag kan hålla med dig larsemil. Vi var i Gränna för ca 14 dagar sedan. Första natten stod vi på högra parkeringen och där betalade man 100 kronor för 24 timmar. Det var fint väder och mycket folk. Vi ville ta ut stolar och bord men kände att vi inte ville göra det på den vanliga parkeringen

Vi åkte in på ställplatsen som har väl tilltagna platser och betalade 140 kronor. Vi ställde ut bord och stolar och kände att vi kunde sitta där och njuta av det fina vädret utan att någon retade sig på att man ställt ut bord och stolar. Det tyckte jag var värt 40 kronor, skulle nog tycka att det var värt 95 kronor också. Skulle jag bara parkera för natten som du gjorde så skulle jag nog valt 45 kronors parkeringen i anslutning till ställplatsen.

Senast ändrad:
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Gränna har väl verkligen lyckats med sina olika alternativ till övernattning. 100 kronor på en plats utan service. Här upplever vi dock att markis, stödben o möbler åker ut. 140 kronor om man vill stå lite säkrare genom att stå innanför bommarna. Här erbjuds även service i form av vatten, tömning och el. Så 45 kronor på parkeringen där man inte tar fram något i form av stödben, markis, möbler mm. Dvs en ren parkering för vi campar inte där.
Är det fler än vi som ska tillbringa natten mellan lördag-söndag på 100-kronorsplatsen?
Anne-Louise

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Senast vi besökte Gränna var kostnaden 80 kr/dygn på den högra ställplatsen och det var i månadsskiftet juni/juli.

//Tommy

Toppen