• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Hej alla ni där ute. Vi täker ev. köpa oss en ny GPS. Vad har ni för förslag? I dag har vi en MIO men den har några år på nacken och jag tror att det kanske blir samma pris om vi uppgraderar som om vi köper en ny. Finns det GPS med backkamera? och är det iså fall bra?
Tacksam för alla svar.

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: GPS

Hejsan
Mig veterligen så finns ingen gps med backkamera, men jag kan ha fel. Välj en med stor skärm, det tjänar du på i längden.

Lycka till

///Jonas

Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej!
Vi har en GPS med backkamera.
Blaupunkt.

Finns idag som standard på Hobby husbilar.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Hej Anita!

Det är bättre med separat backkamera/monitor och GPS.

Skulle någon del gå sönder så mister du båda funktionerna vid reperationen. Dessutom om du väljer backkamera med dubbla objektiv kan du ha kameran igång under färd. Detta ger ökad säkerhet genom att du då även kan se backspeglarnas dödvinkel bakom bilen.

Du kan kolla vår bil när vi ses, om inte förr så på kräftskivan.

F

F.d. 10627

Guest

Vi kör med Navigons nya 7310, har det mesta man kan behöva till ett rimligt pris och bra upplägg för att uppdatera kartor, det ingår en europakarta i priset och sedan mot 191 kr 2 års fria updates. Den har röststyrning som faktiskt funkar bra.

F

F.d. 16416

Guest

Hej,
Fundertat på denna lösning. Märke inte nämnt ,Men vad är då vitsen med ett visir Vad jag vet finns denna funktion inte utan att skydda båda objektiven. När en kamera alltid är on line så att säga,så är allt öppet. Möjligen bra vid långt stilla liggande, så kan damm förhindras.
Owe

Senast redigerad av en moderator:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Se till att du får en med möjlighet att enkelt lägga in kordinater (ett måste tycker jag). Att du får en med senaste kartorna i, eller en fri uppdatering. Talar vi märken tycker jag att det är TomTom och Garmin som gäller. Får säkert några med andra märken på mig nu.

M

mikkis

Guest

hej
Ni som har Navigon 7310, udrar jag om man kan mata in kordinaterna själv? vissa gps:er kan man INTE göra det på.
Mikkis

Toppen