• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

GPS Koordinater

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Tänkte lägga in en ställplats från Marsanne i Frankrike menhar tyvärr tappat koordinaterna finns det något bra progam o söka på ? Har testat Hitta GPS-koordinater men får inte dess o stämma.
Ställplatsen ligger på Av de bailliencourt Google Maps

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: GPS Koordinater

Högerklicka på GoogleMaps platsen o du får koordinater i sökfältet

F

F.d. 14324

Guest
Sv: GPS Koordinater

Hej Kaj, eftersom du sliter med att ordna en plats till i listan så måste jag verkligen hjälpa till!

Har du testat att högerklicka när du tittar på kartan i google Maps?

Tar det från början eftersom jag inte har en aning om hur datorkunnig du är.
Så här brukar jag göra:

Placera muspekaren exakt på den plats du vill ha koordinater till.
Högerklicka så kommer det fram ett popupfönster.
I den nya rutan väljer du: "Vad finns här?"
Då kommer det fram koordinater uppe i sökfältet (kanske heter nåt annat) och de ser ut så här: 44.643697,4.873313 och dessa koordinater är från mitten av byn i din googlelänk.

Dessa koordinater måste sedan konverteras till det format som vi har i hbk och då brukar jag använda: GPS Coordinate Converter, Maps and Info

Skulle det inte fungera kanske du kan skriva in koordinaterna som du får i googlemaps här i ett inlägg så är det nog flera av oss som ställer upp och hjälper till att konvertera dem till rätt format! :)

mvh jocke

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Senast ändrad:
Toppen