• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Govino glas/vin

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Läst lite om dessa glas (även här på husbilsklubben) å var tvungen att testa... Alltså inga engångsglas utan ska kunna användas om och om igen. Plastglas framtagits till främst användning av vinprovsmakning, med smak, lukt upplevelsen total å mycket tåligt...

Har nu avnujutit mitt första glas vin i dessa glas...

Summering: vinet var gott :) Glaset var mycket lätt (viktmässigt) Mycket tunt "glas" vilket jag tycker att andra plastglas inte är. Men åååå så plastigt... Kanske bra att ha i husbilen då det knappt väger något alls, men d går inte att stapla... Får funka men överväger att i stället köra på vinst å förlust på riktiga glas...
 
Senast ändrad:
M

Mona/Henka

Guest
Sv: Govin glas/vin

Vi har köpt billiga lätta vinglas av glas på IKEA. När de inte används står de kvar i sin kartonger. Har även plast vinglas. Tycker det är trevligare och godare i glas vinglas. Går de sönder så är det ingen "hemmans affär".
Ha en trevlig midsommar
Mona
:msn_drink:
 

Kullen19

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025
Sv: Govino glas/vin

Har köpt lätta billiga glas på ikea till hemmabruk... d tål inget ens hemmavid...
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Govino glas/vin

Har også testet Govino glas - kjøpte en partypack med et 6 av hver type.
fine på terrassen, men tar for mye plass i bilen.
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Govino glas/vin

Har bara Govino glas och de passar till alla drycker. Om nåt ska klagas på är det att de tar stor plats i skåpen.
Noynoy
 
Toppen