• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gotland

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Teddi

Guest
ja skrev ett brev till turistbyrån i visby,,dom har ju inget intresse av denna utveckling med färjepriser ock negativ kommunal inställning till husbil,kontaktar man turistbyrån så har dom större makt att på verka, det är ju samhällets inkomster,,får se hur dom svarar,,

nu ska ja cykla o bada,,ha de teddi,,

turisttorka‏

clear.gif
clear.gif
clear.gif
Till info@gotland.info

Från:Ove Johansson (oveolisbeth@live.se)Skickat:den 16 juli 2012 13:00:51Till:info@gotland.info

.ExternalClass .ecxhmmessage P{padding:0px;}.ExternalClass body.ecxhmmessage{font-size:10pt;font-family:Tahoma;}hej,,är en husbilsägare från göteborg,,var nyligen på gotland,,ett mycket vackert ställe,, försökte också ställa upp för dom hutlösa färjepriser för att ta sej dit,,kanske därför de fanns så lite husbilar,,men om färjepriser blev det intet,,
ock har nyligen också läst (via husbilsklubbens inlägg) att det också stängs ner för oss husbilister i visby,,vi har inget behov av camping utan söker ett ställe att natta på när man kommer med nattbåten,,

vi har konstaterat på husbilsklubben.att vi inte känner oss välkomna på gotland,,ett poltiskt ställningstagande som ter sej märkvärdigt,, har ni några synpunkter på detta,,
vänligen,,ove johansson,,

T

Teddi

Guest
Sv: gotland

hej,,här är svaret från gotlands turistbyrå,,väldigt sakligt ock förstående,,dom har större möjligheter att påverka än en ensam medlem i en husbilsklubb skulle ja tro,,skriv gärna o var med ock påverka tycker jag,,tillsammans är vi bara starka,,

[FONT='Calibri','sans-serif']Hej Ove[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Först får jag ta och ursäkta dröjsmålet, har inte hunnit svara på ditt mail förrän nu. Sen vill jag även tacka för dina synpunkter, det är jätteviktigt för oss att veta vad våra besökare tycker och tänker.[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Självklart är vi väldigt måna om att ta hand om våra besökare på bästa sätt och det handlar då både om att resan hit ska vara tillfredsställande och att förhållandena på ön ska vara så bra de bara kan. Som du säkert förstår har vi ingen möjlighet att påverka varken färjepriser eller politiska beslut, det vi dock kan göra är att lägga örat mot marken och lyssna på våra besökare för att sedan föra detta vidare till våra folkvalda. Vad gäller färjepriserna så håller vi oss ganska neutrala i frågan, vi är främst måna om att Gotland ska upplevas som positivt, prisvärt och lockande och vårt mål är att Gotland även i fortsättningen ska vara ett naturligt val när man reser i Sverige.[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Vad gäller övernattning i Visby så har jag inte så mycket mer att komma med än vad som redan är känt är jag rädd. Som du säkert redan vet hänvisas husbilar och husvagnar till Park and Stay i gutebackan, precis ovanför hamnterminalen. Vad jag har förstått så har detta inte fungerat speciellt bra tidigare men nu ska det dock finnas möjlighet att fylla på färskvatten, tömma gråvatten och lämna sopor. Det är ingen camping men dock en tillfällig ställplats som täcker de mest grundläggande behoven. Jag är lite osäker på vad det kostar faktiskt men titta gärna på www.parkandstay.se för mer information.[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Om du har några andra frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta mig, annars hoppas jag att vi snart har er på besök hos oss igen.[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Med vänlig hälsning[/FONT]

[FONT='Verdana','sans-serif']Daniel Eriksson[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Kommunikatör – Communications Officer

[/FONT]
[FONT='Calibri','sans-serif'][FONT='Verdana','sans-serif']Tel:+46[/FONT][/FONT][FONT='Verdana','sans-serif'](0)498-20 17 18 begin_of_the_skype_highlighting
numbers_button_skype_logo.png
GRATIS (0)498-20 17 18 end_of_the_skype_highlighting
Inspiration Gotland AB[/FONT]

[FONT='Verdana','sans-serif']Donners plats 1
621 57 VISBY[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif'][FONT='Verdana','sans-serif']www.gotland.com[/FONT][/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']
GetInline.aspx
[/FONT]

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

6 tim á 79:-
Tyst 2200-0600
Och dom har magen att meddela att priset är oslagbart! (högt i så fall)
Skönt att man slipper använda Stay and pray.....det finns så många andra fina ställen

Det blev visst fel namn i hastigheten

Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Vad är det som är så fel på den platsen? Det mesta finns utom toatömning. Sjöutsikt, med möjlighet att sitta ute på gräset framför bilarna, möjlighet att stanna en kort stund efter att färjan har kommit in för att sedan åka vidare. Lite högt pris, dom skulle säkert tjäna på en sänkning till 100:- /24 tim plus 25 kr för el när det kommer, men dom verkar ju vilja vidareutveckla platsen.
Lite trist när det bara klagas, om plats inte finns är det ju ett stort problem, när det finns är priset för högt, och är priset någotsånär o.k. så ingår det för mycket?! vad skall vi ha, hyra per kvadratmeter? Vatten per liter o.sv. :wideeyed:

T

Teddi

Guest

detta är säkert för dyrt,,ja håller med dej,,men de handlar ju inte om detta,bolag,,de e väl bättre att du skriver till turistbyrån, ock på talar detta,,,:p

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Den platsen är i särklass den otrevligaste platsen på hela ön. En gammal mack som har grusats. P-rutorna är väldigt små. Man kan stå mycket trevligare och gratis på flera platser i närheten.

Den enda anledningen till att folk kör in och betalar är i första hand alla förbudsskyltar på annars ganska tomma och för husbilar naturliga parkeringsplatser. I andra hand att ett vaktbolag kontrollerar och bötfäller flera gånger per dygn. I tredje hand att folk vet inte vart dom ska ta vägen.

Det finns frågetecken kring ägarskapet av Stay and pay. Lågt aktiekapital, liten omsättning och inga anställda samt Visby som enda kund.

T

Teddi

Guest

hej kenth,,den platsen är ju egentligen helt ointressant i ämnet,,du har ju helt rätt när du nämner andra ställen,,
ja vill bara ha igång en hoper mail till turistbyrån,,kan vi inte påverka där,,ja,,då vet ja inte,,de står ju att dom tar kontakt med kommun ang,,våra önskemål,,vi kommer nog inte längre här i varje fall,,

tack ska du ha för alla tips,,dom hade ja själv stor glädje utav,,ove,,

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen