• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gotland

lpalmborg

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
Medlemskap
2025
Gotland måste vara bland de mest ogina, snåla och otrevliga kommuner som finns. Om man skall följa kommunens anvisning så kan man inte ställa sig någonstans med husbil. Taktiken är att på sommartid skall man vara på campningplatser (det var ju inte för att campa man köpte husbil) och övrig tid får man inte finnas. Kommunens tjänstenmän skriver att "husbilar är välkomna men man får inte övernatta på allmän parkering". Alla parkeringsplatser som är iordningställda för parkering är ju antingen allmänna eller privata. Den allmänna får vi ställa på och de privata bestämmer naturligvis den ägaren.

Denna galenskap har överenskommits mellan kommun och campingägare med Kneippbyn i spetsen.Som jag ser det så är det bara att rekommendera alla ickegotlänningar att inte komma hit. Kanske skulle en total bojkott av alla husbilsägare kunna väcka Gotlands Kommuns gatukontor. Det finns trevligare, bättre och inte minst billigare platser att besöka.
Jan Karlsson

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Gotland

Hej Jan

I sak har du rätt men för den finurlige kan man kringgå Visbyborna, för det är bara dem som är ogina.

Parkera kan du göra vid söderport, där finns några platser för långa fordon.

Ägaren på Maxi är välvillig till husbilar.

Sen har du hela P18 gamla område med dom fina hällarna.

Resten av ön är inga problem alls. Tömma toa kan man göra vid reningsverket, vägstationer, hamnar, ställplatser och i nödfall campingplatser.

Vatten finns på varenda bygdegård och gård, åk in och fråga.

Sopor ?????

Motionsbugg: Gammelgarn

Toppen