• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

google-sökning

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Hur sorterar man en googlesökning så man får fram det man är ute efter. Sökte på 12v yttertempmätare med belysning (Bilder) och fick 2200 sökresultat och inte just någon på enbart mätare som jag var ute efter. Tack på förhand. Häggen i Umeå

B

Byggare Bob

Guest
Sv: google-sökning

Prova med att söka så här: "12 volt utomhustermometer med belysning"
Cituationstecken skall vara med men du skall inte söka på bilder utan på Webb.

På bilder kan du söka med samma sökord men då ta bort 12 volt,

M

MatsFo

Guest

Problemet om man söker med citationstecknen är att Google söker efter exakt det man skrivit inom dem. I det här fallet hittar den ingenting utan visar resultat som om citationstecknen inte skrivits in.

Bästa webb-sökningen jag hittat hittills då jag provade lite (alla utan citationstecken i själva sökningen) är:
"bakgrundsbelyst 12V termometer utomhus". Prova också med mellanslag för 12 V.
Sökning av bilder fungerar ofta inget bra tycker jag.
Det minst dåliga där av de jag provade är "bakgrundsbelyst utomhustermometer"

Du kan också prova att ta bort "bakgrunds" i ovanstående sökningar...

Hoppas det hjälpte lite i alla fall....

/Mats

M

MatsFo

Guest

Missade att svara på själva frågan. Jag vet inget sätt att sortera på Google, det gör den vad jag vet själv enligt prioritering. Det enda du kan göra är att filtrera på olika sätt, se vänstra kolumnen.

/Mats

Toppen