• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Google Maps fungerar inte i iOS

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Efter Google Maps uppdatering för någon vecka sedan fungerar inte egna kartor att öppna. Det går att öppna dem via Safari eller Google Crome men då kan man inte se sin egen plats och det går då inte att navigera med kartan öppen. Ska man navigera så öppnas Google Maps grundkarta och då kan man navigera till platsen men ser inte alla andra platser utefter vägen som man själv lagt in. Jag har inte uppdaterat mina iPhone och iPad då flera har gjort det och det ändå inte fungerar. Har någon en lösning eller är det bara att vänta?
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag har uppdaterat IOS och Gooogle maps, allt fungerar som vanligt.
Varför inte uppdatera? Min Ipad kör IOS 12.4.8
Grundkartan fungerar i appen men mina egna sparade kartor och några kartor från olika grupper fungerar inte. Har du gjort de sparade kartorna själv eller kommer de från andra grupper? Har också iOS 12.4.8 i en av paddorna och det fungerar bara med grundkartan.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Google Maps funkar utmärkt med den senaste iOS-versionen 14 men kräver uppkoppling. Som karta är den bra men för navigering urusel. Då krävs nedladdade kartor tex med iGO eller Here som är gratis.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Det är det att jag är med i grupp som skapat ett kartager med ställplatser just i Google Maps och alla som har Android-mobiler/paddor får upp dessa lager men inte iOS-produkter. Det har fungerat perfekt ända tills Google Maps uppdaterade sin app. Jag har gjort flera kartor och de visas inte heller ordentligt. Det dyker upp några få markeringar när jag öppnar mina lager.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag har uppdaterat min iPad Air 3 till 14.0.1. Appen Google Maps fungerar ändå inte att öppna egna kartor med sedan uppgraderingen av appen Google Maps. Uppgraderingen till 5.52 och nu senast till 5.53 har ställt till det. Öppnar man Google Maps i Google Chrome fungerar de.
 
F

F.d. 14324

Guest
Trist soppa. Finns appen "Google Mina kartor" att ladda ner som app för iphone/Ipad?
Det är en app jag inte testat på flera år i min android då jag varit fullkomligt nöjd med att öppna tex gamla tömningskartan med google maps.
Men om inte google maps fungerar kan det ju i alla fall vara värt att kolla upp om appen finns även för iphone och testa om den duger till nåt.

Så här ser den ut för androider: Google Mina kartor – Appar på Google Play

mvh jocke
 
Toppen