• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Google Earth

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Är det bara jag som har problem med Google Earth? Varje gång jag har använt det programmet (mycket bra till På spåret) så blir hela datorn full med sirap, seg som sjutton och jag begriper inte varför. Är det möjligen någon annan här som känner igen det här?

Jappe

F

F.d. 50004

Guest
Sv: Google Earth

Ja vi har upplevt samma sak med virus och skit. Vi var ute igår och nu idag har den bara krånglat.

Hasse o Lena i Vargön

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag tror inte det handlar om virus. Jag har Telia Säker Surf med F-Secure och dessutom kör jag Ad-Aware lite då och då, rensar ständigt bort cookies och temporära filer m.m. Det är bara Google Earth som ställer till det i min dator. För övrigt fungerar den bra.

Jappe

F

F.d. 4754

Guest

Hej Jappe.

Prova med att avinstallera och installera Google Earth igen på nytt igen. Det kan ju hänt något med programmet. Vet inte om det hjälper men det går ju rätt snabbt att göra det.

Hälsningar
Knausen

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det har jag faktiskt gjort flera gånger. Det hjälper ett tag, men ganska snart blir det samma elände igen.

F

F.d. 4754

Guest

Är det så att Du lägger till alla platser du tittar på, så att det segar ner programmet?
Fråga Gunnar, jag tror han kan detta program bra. Han hjälpte mig vid ett tillfälle.

/Knausen igen

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Knausen er inne på noe viktig, hvis en hele tiden sparer sine funn når en går ut av GE så blir det fort for mye i minnet. En kan rydde unna med høyre museklikk og delete på gamle saker en ikke trenger. En mellomting er å bare fjerne hakene på de markørene en ikke trenger å vise nå - dette kan og spare tid.

Skulle gjerne ha en liste over alle HBK-plassene for GE - fint når en sitter og åplanlegger en tur :spinny:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nu har jag tagit bort mina sparade platser och dessutom Sightseeing med amerikanska turistställen och det fick till följd att datorn fungerar mycket bättre.

Det här var väl ännu ett strålande exempel på hur fint den här klubben fungerar. Har man ett problem så ber man medlemmarna om hjälp och vips, så är problemet löst!

Tack, Knausen och knugrone!

Jappe

Senast ändrad:

sonnyo

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
634
Medlemskap
2024

Programmet kräver att du har en rätt snabb dator och ett hyfsat grafik kort.
Below are the minimum and recommended system requirements for Google Earth: Minimum Configuration:
  • Microsoft Windows 2000 or XP
  • Pentium 3, 500Mhz
  • 128M RAM
  • 400MB disk space
  • Network speed: 128Kbits/sec
  • 3D-capable video card with 16Mbytes of VRAM
  • 1024x768, '16-bit High Color' screen
Recommended Configuration:
  • Microsoft Windows XP or Vista 32-bit
  • Pentium 4 2.4GHz+ or AMD 2400xp+
  • 512M RAM
  • 2 GB of free disk space
  • Network speed: 768 Kbits/sec or better (DSL/Cable)
  • 3D-capable video card with 32 MB of VRAM or greater
  • 1280x1024, '32-bit True Color' screen
Please visit our Google Earth Release Notes to find graphics card compatibilty information.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej Jappe, kolla också neders till vänster under -Layers- så du inte har allt för många förbockningar med vad datorn skall lägga till i bilden. Det som suger mycket must ur datorn eller en seg uppkoppling är 3D Buildings och även Terrain (3D markyta).
För övrigt två rätt häftiga effekter som kan rekomenderas för dem som inte provat. Zooma in ex. New York, lägg ner bilden på sidovy, bocka för Terrain och 3D Buildings så går det att "flyga" över hela Manhattan mellan de 3D-ritade höghusen om man har lust.

M.v.h. JANKRO.

Toppen