• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Google earth i samspil med GeePeeEx Editor og HBK Special Gpx til Garmin

F

F.d. 25168

Guest
Programmet jeg har lavet GPI filen til Garmin hedder GeePeeEx Editor .

Legede lidt med programmet, og hvis man har Google Earth installeret på sin dator, kan programmet overföre POI med billed og tekst, på 3 sekunder, derefter der laves en rute.

förste gang jeg har set google earth, så blev liten imponeret, at et program som geepeeex til 148 kr kan göre dette så EASY :) bare et knaptryk
 

Bilagor

  • googleearth 1.jpg
    googleearth 1.jpg
    524,5 KB · Visningar: 12
  • googleearth 2.jpg
    googleearth 2.jpg
    528,4 KB · Visningar: 5
  • googleearth 3.jpg
    googleearth 3.jpg
    565,1 KB · Visningar: 7
  • googeearth 4.jpg
    googeearth 4.jpg
    700,3 KB · Visningar: 11
  • googleearth 5.jpg
    googleearth 5.jpg
    877,3 KB · Visningar: 14
Senast redigerad av en moderator:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.822
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Google earth i samspil med GeePeeEx Editor og HBK Special Gpx til Garmin

Det ser ju trevligt ut, men varför inte använda t.ex. Autroute i stället? Färdigt navigationsprogram, billigt, inget behov av internetanslutning. det känns enklare?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.950
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Google earth i samspil med GeePeeEx Editor og HBK Special Gpx til Garmin

Jag använder AutoRoute mycket till navigering. Carnivals arbete har gett AutoRoute en extra dimension. Men för mig är Google Earth nåt helt annat, det är ett avancerat komlement och en gigantisk community med hela världen, med uppladdade bilder, kommentarer och tips. För mig är AR och Google Earth helt enkelt ett mycket bra komlement till varandra, men att var och en ändå har egna liv. Som att AR inte har behov av uppkoppling, men att lösningen faktiskt får en extra dimension när man har uppkoppling.
 
Toppen